Playbook NM!

Playbook NM!

Playbook NM!

Prowadzisz akcje z influencerami? Dołącz do gry i podziel się wskazówkami oraz przykładami ciekawych działań.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Władze linii lotniczych Pakistan International Airlines przepraszają za kontrowersyjną reklamę z wieżą Eiffla

Władze linii lotniczych Pakistan International Airlines przepraszają za kontrowersyjną reklamę z wieżą Eiffla
W reklamie pakistańskich linii lotniczych (PIA) opublikowanej na platformie X pojawiło się hasło „Paris, we're coming today” (pol. Paryżu, nadchodzimy, dzisiaj). Na grafice widać również francuską flagę państwową, wieżę Eiffla – jeden z najbardziej charakterystycznych punktów Paryża, oraz samolot PIA.
O autorze
1 min czytania 2025-01-20

Teraz przedstawiciele linii lotniczych przepraszają za reklamę, która dla internetowej społeczności okazał kontrowersyjny.

Pod postem Pakistan International Airlines zawrzało, a internauci szybko dopatrzyli się nawiązań do ataku terrorystycznego w Nowym Jorku z 11 września 2001 roku. Jak zapewnia Abdullah Hafeez, rzecznik pakistańskich linii lotniczych, celem reklamy było wyłącznie świętowanie możliwości wznowienia lotów do Europy, a autorzy grafiki nie chcieli kogokolwiek urazić.

Internauci z całego świata nie wydają się jednak przekonani tłumaczeniami Hafeeza i szybko określili materiał opublikowany w mediach społecznościowych PIA jako niewłaściwy i pozbawiony empatii. Niektórzy dopatrywali się również analogii pomiędzy obecną reklamą a kreacją marketingową Pakistan International Airlines z 1979 roku, prezentującą samolot tych linii na tle wież World Trade Center. Takie porównanie jedynie wzmogło negatywne nastroje konsumentów.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

fot. Reddit

Zdjęcie główne: X

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS Czy X jest ex [OPINIE]

Czy X jest ex [OPINIE]
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się