Teraz przedstawiciele linii lotniczych przepraszają za reklamę, która dla internetowej społeczności okazał kontrowersyjny.
Pod postem Pakistan International Airlines zawrzało, a internauci szybko dopatrzyli się nawiązań do ataku terrorystycznego w Nowym Jorku z 11 września 2001 roku. Jak zapewnia Abdullah Hafeez, rzecznik pakistańskich linii lotniczych, celem reklamy było wyłącznie świętowanie możliwości wznowienia lotów do Europy, a autorzy grafiki nie chcieli kogokolwiek urazić.
Internauci z całego świata nie wydają się jednak przekonani tłumaczeniami Hafeeza i szybko określili materiał opublikowany w mediach społecznościowych PIA jako niewłaściwy i pozbawiony empatii. Niektórzy dopatrywali się również analogii pomiędzy obecną reklamą a kreacją marketingową Pakistan International Airlines z 1979 roku, prezentującą samolot tych linii na tle wież World Trade Center. Takie porównanie jedynie wzmogło negatywne nastroje konsumentów.
fot. Reddit
Top NM: najchętniej czytane teksty w 2024 r.
Zdjęcie główne: X
Słuchaj podcastu NowyMarketing