Rok 2019 powoli dobiega końca. W związku z tym postanowiliśmy sprawdzić, jakie słowo wg branży marketingowej i Was, naszych czytelników można uznać za marketingowe słowo roku 2019.
Swoje propozycje przedstawiają Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska, Robert Wielgo, członek zarządu, CMO IAB Polska, Paweł Kolenda, dyrektor ds. badań IAB Polska.
Zobacz również
Programmatic
Ten rok zdecydowanie należał do programatycznego modelu zakupu reklam. Bardzo precyzyjne możliwości targetowania, efektywność, automatyzacja i łatwa dostępność powodują, że reklamodawcy inwestują weń coraz większe budżety. Wg badania IAB PwC AdEx stanowi on już 35% wydatków na display. W tym roku wprowadzono również kolejne rozwiązania mające zapewnić jeszcze większe bezpieczeństwo i transparentność tego modelu. Na poziomie europejskim są one na bieżąco optymalizowane przez IAB TechLab, a dodatkowo w tym roku do Polski wszedł, wzorem państw niemieckojęcznych, Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic, który stoi na straży przestrzegania standardów.
Bezpieczeństwo
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Gorący temat, zarówno od strony brand safety, jak i ochrony bezpieczeństwa użytkowników. Coraz więcej się o tym mówi, nie tylko w branży, ale tez poza nią. Wprowadzane są konkretne regulacje (jak choćby wspomniany Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic), które w dobie big date i fake newsów mają zapewnić bezpieczeństwo wszystkim stronom.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zaufanie
W dobie kryzysu zaufania, jego przywrócenie staje się nadrzędnym celem marek – dowodzą tego zarówno wprowadzane regulacje, jak i konkretne działania marek, ponownie koncentrujące się na człowieku, któremu technologia ma służyć, a nie go wykorzystywać.
A jacy są Twoi kandydaci na marketingowe słowo roku 2019? Wypełnij poniższą ankietę i podaj swoje propozycje. Wyniki wraz z wytypowanym marketingowym słowem roku 2019 podamy po 1 stycznia 2020.
Dziękujemy!