Włoski UOKiK opracował reguły aktywności branży influencerskiej. W tle sprawa Chiary Ferragni 

Włoski UOKiK opracował reguły aktywności branży influencerskiej. W tle sprawa Chiary Ferragni 
Włoski Urząd Regulacji Komunikacji (AGCOM) opracował nowe reguły dotyczące aktywności influencerów w przestrzeni mediów społecznościowych. Publikacja nowych zasad zbiegła się w czasie z wszczęciem śledztwa w sprawie oszustwa, którego dopuściła się jedna z najpopularniejszych włoskich influencerek.
O autorze
1 min czytania 2024-01-11

Pamiętacie, jak pisaliśmy o wpadce wizerunkowej Chiary Ferragni, która była związana z oszustwem, za które odpowiedzialna była przedsiębiorczyni? Odpowiedzią włoskiego UOKiK-u na tę aferę jest publikacja nowego zbioru przepisów, regulujących aktywność influencerów w mediach społecznościowych.

Nowe normy będą obowiązywać wszystkich tych, których profile w mediach społecznościowych są obserwowane przez co najmniej milion osób. Zgodnie z wprowadzonymi zasadami, treści reklamowe mają być wyraźnie oznaczane w sposób pisemny, a także muszą być zgodne z zasadami poszanowania podstawowych praw człowieka

Urząd Regulacji Komunikacji podkreślił, że praca nad nowymi przepisami rozpoczęła się jeszcze przed wybuchem afery z Ferragni, a konieczność ich publikacji jest związana z „rosnącym znaczeniem i szerzeniem się aktywności influencerów, którzy tworzą, produkują i rozpowszechniają wśród odbiorców treści audiowizualne i ponoszą za nie odpowiedzialność edytorską“. 

Głośna afera, w której centrum znajduje się Chiara Ferragni, pociągnęła za sobą pojawienie się postulatów, wedle których powinny zostać wprowadzone również jasne reguły przeprowadzania akcji charytatywnych

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS UOKiK przedstawia rekomendacje dotyczące oznaczania reklam w social mediach

Prezes UOKiK wydał rekomendacje dotyczące oznaczania treści reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych. Dokument ma stanowić wsparcie zarówno dla użytkowników social mediów, jak i twórców internetowych, współpracujących z nimi agencji reklamowych i reklamodawców.

PS2 UOKiK wydał rekomendacje dla influencerów. Jak dokument wpłynie na reklamy w social mediach? [opinie]

Prezes UOKiK wydał długo wyczekiwane rekomendacje dotyczące oznaczania treści reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych. Co na temat nowego dokumentu mówią eksperci?

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się