Jak wyrażać zachwyt? Dwa językowe autorytety, reprezentujące zupełnie inne pokolenia, zmierzyły się z tematem w trzyodcinkowej serii, wzorowanej na legendarnych spotkaniach z historii telewizji.
W kulturalnej rozmowie, w kameralnym studio spierają się zarówno o „młodzieżowe” słowa, jak i użyteczność kilometrowych metafor. Czy mówi się „klawe”? Czy powszechnie używane słowo na „z…” jest najwyższym stopniem uniesienia? Kto i jak przeżywa „preludium uniesienia”? Co znaczy „kocur” i co jest „dobre opór”?
Zobacz również
Skąd dobór akurat takiego duetu? Wojciech Mann to postać, o której napisano już wszystko. Charakterystyczny i jedyny w swoim rodzaju głos, nietuzinkowe poczucie humoru oraz cięta błyskotliwość uczyniły z niego niedościgniony wzór. W swojej długiej karierze prowadził autorskie audycje w radio, był współautorem legendarnego programu satyrycznego „Za chwilę dalszy ciąg programu”, gospodarzem talk-show „MdM”, rozmówcą maluchów w „Dużych dzieciach”. Zapowiadał występy w „Szansa na sukces”. Jan-Rapowanie to z kolei jedna z najjaśniejszych gwiazd polskiego rapu. Mimo młodego wieku, na swoim koncie ma już wiele sukcesów – trzy albumy, pierwsze miejsce na liście sprzedaży OLIS i występ na Open’erze. Jeden z jego utworów „Wybory” nagrany ze Szpakiem i Guziorem, wyświetlono ponad 20 milionów razy.
Zarówno Wojciech Mann, jak i Jan-Rapowanie to mistrzowie słowa. Pretekstem do ich międzypokoleniowego spotkania są zmiany w sposobie przygotowania klasycznych burgerów McDonald’s. Wiosną tego roku kultowe produkty marki, m.in. BigMac®, McRoyal®, Cheeseburger, Hamburger, WieśMac® i McDouble® przeszły serię drobnych zmian, które wpływają na jeszcze lepszy smak oraz większą soczystość mięsa.
W telewizyjnym spocie, stworzonym w ramach tradycyjnej kampanii reklamowej, pada wiele wyniosłych słów na temat udoskonalonego Big Maca – czy taki zachwyt można wyrazić inaczej? Na to pytanie spróbują odpowiedzieć w internecie nasze sławy, zachęcając widzów do zajęcia stanowiska w dyskusji i swoich wrażeń własnymi. Decydując się na otwarcie dyskusji o słowach i metaforach, którymi można wyrazić zachwyt, marka postanowiła otworzyć się na język swoich odbiorców i zaangażować ich w działania związane z wprowadzonymi zmianami w klasycznej ofercie McDonald’s.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Serii odcinków z Wojciechem Mannem i Janem-Rapowanie towarzyszy szeroko zakrojona aktywacja użytkowników sieci, którzy sami mogą tworzyć epitety, porównania i metafory na temat Big Maca, WieśMaca, McRoyala czy Cheeseburgera. Najciekawsza propozycja, wybrana spośród zgłoszeń wpisywanych na dedykowanej stronie i poprzez interaktywne bannery, trafi w sierpniu na mural w samym centrum Warszawy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Druga faza kampanii wspierającej zmiany w kultowych produktach McDonald’s prowadzona jest w mediach tradycyjnych, w tym telewizji, oraz w digitalu (na VOD, YouTube, Spotify oraz Filmweb). Obejmuje również kanały własne marki oraz wsparcie PR.
Koncept kreatywny stworzyła i zrealizowała agencja DDB. Za zakup mediów odpowiada dom mediowy OMD, kampanię PR przeprowadziła agencja 24/7Communication, zaś działania w social media McDonald’s Polska prowadzi Isobar Polska.