Jak wskazują badania, założenie własnej firmy wciąż stanowi większe wyzwanie dla kobiet niż mężczyzn. Ponadto spośród wszystkich startupów w Europie, mniej niż 27% z nich to startupy kobiece. Wspólnie AVON oraz Women Startup Competition chcą zmienić ten trend. Udział w konkursie to unikatowa szansa dla kobiecych startupów na zbudowanie szerokiej sieci kontaktów, wsparcie ze strony mentorów oraz komercjalizację swoich idei i pomysłów.
– Wspieranie przedsiębiorczości kobiet jest wpisane w DNA AVON – robimy to już od ponad 130 lat. W 1886 roku założyciel firmy AVON był pionierem we wzmacnianiu pozycji kobiet na rynku. Dał im możliwość rozwijania własnej kariery zawodowej, jeszcze zanim mogły głosować w wyborach. Kontynuujemy tę misję do dziś. W sercu naszej działalności jest sieć milionów Ambasadorek Piękna w ponad 50 krajach na świecie. W Polsce co ósma kobieta zarabia lub w przeszłości zarabiała dzięki AVON. Współpraca z Women Startup Competition jest dla nas kolejnym ważnym krokiem na drodze do umacniania pozycji kobiet. Cieszymy się, że możemy brać udział w dalszym rozwijaniu tak inspirującej grupy utalentowanych innowatorów i startup-owców. Gratuluję zwycięzcom i życzę Wam powodzenia na dalszej ścieżce kariery! – mówiła podczas wydarzenia Ania Jakubowski, dyrektor generalna AVON Cosmetics Polska.
Zobacz również
W konkursie zwyciężyli:
I Miejsce: Chatbotize – to nie tylko automatyzacja i odpowiedź dla użytkowników Messengera. Firma wprowadza dziesiątki gotowych funkcji m.in. ankiety, quizy, konkursy, głosowanie, dzięki którym można w łatwy sposób wzbogacić prowadzaną rozmowę online i budować wyjątkowe relacje. Teraz pozyskiwanie nowych klientów będzie łatwiejsze niż kiedykolwiek!
II. Miejsce: Cashap – to darmowa aplikacja, która pomaga „Generacji Z” w zarządzaniu pieniędzmi w unikalny i oparty na współpracy sposób. Narzędzie pozwala nastolatkom w łatwy sposób kontrolować swoje fundusze, oszczędności, zarobki i przeznaczać je na realizację zakupowych marzeń. Aplikacja zapewnia także rodzicom fajne narzędzie do lepszej kontroli wydatków nastolatków i zrozumienia ich potrzeb.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
III. Miejsce: Biotrem.eu – to firma technologiczna opracowująca innowacyjny proces produkcji zastawy stołowej i opakowań z wykorzystaniem naturalnych zasobów i w poszanowaniu natury. Opatentowana technologia pozwala firmie wytwarzać biodegradowalną zastawę stołową jednorazowego użytku ze zrównoważonych surowców organicznych, takich jak otręby pszenne, otręby kukurydziane, produkty uboczne z manioku, wodorosty, algi, a także z polimerów biologicznych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W ramach współpracy AVON, jako główny sponsor wydarzenia, zapewnia nie tylko wsparcie finansowe, ale również pomoc w sprawdzaniu aplikacji i wyłonieniu zwycięzców w 10 krajach, w których odbywa się tegoroczna edycja konkursu. Koordynuje również działania firm w segmencie beauty, które mogą wziąć udział w specjalnym programie mentorskim w ramach Beauty Acceleratora. Działania te mają na celu wsparcie w rozwoju biznesowym, rozszerzenie potencjału danej marki, a także są idealną okazją do budowania relacji i dalszej, długofalowej współpracy. Zwycięzcy polskiej edycji konkursu wezmą udział w globalnym finale w Londynie, który odbędzie się już w listopadzie.
Podczas eventu obecne były także przedstawicielki marki GLOV – Monika Żochowska oraz Ewa Dudzic, które opowiedziały o początkach swojego startupu i podzieliły się z uczestnikami doświadczeniami w rozwijaniu własnego biznesu, w tym o współpracy z firmą AVON. Produkty GLOV są dostępne w ofercie AVON w Hiszpanii, Portugalii, Włoszech, Grecji i Niemczech.