Kampania skierowana jest do osób w przedziale wiekowym 15-35 lat (core: 20-30 lat). Pokazuje, że WP.PL to nowoczesne medium, z którego można korzystać wszędzie i na każdym urządzeniu z dostępem do internetu.
Idea kreatywna
Na kreacjach logo Wirtualnej Polski układa się z najróżniejszych elementów codzienności. Wtapia się w znajome sytuacje, takie jak spacer z psem, wakacyjny wyjazd… na Hel czy podróż pociągiem. Hasło promocyjne odnosi się zarówno do miejsca, gdzie można skorzystać z portalu, jak i urządzenia, na którym można przeglądać WP.PL.
Zobacz również
– W zeszłorocznej kampanii podkreślaliśmy, że dzięki smartfonowi użytkownik i WP.PL są nierozłączni, że z portalu można korzystać dosłownie wszędzie – niezależnie gdzie się w danej chwili jest i co się robi. W tym roku poszliśmy o krok dalej. Mówimy, że WP.PL jest naprawdę „na wszystko” – smartfona, tablet, Smart TV, na każde urządzenie z dostępem do internetu – mówi Tomasz Bączek, Kierownik Działu Marketingu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Bawimy się skojarzeniami, podwójnym znaczeniem niektórych słów. Liczymy, jak zawsze, na poczucie humoru odbiorców akcji – mówi Justyna Sękowska, Specjalistka ds. Marketingu w Wirtualnej Polsce. – Dzięki wieloekranowości WP.PL staje się tak naprawdę elementem codzienności. Jest z nami, gdy idziemy na przysłowiowe balety czy podczas wypadu za miasto. Bohaterka spotu reklamowego także nie wychodzi na spacer z psem, jakby się na początku zdawało… – dodaje.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Strona główna
Na stronie głównej portalu już niedługo będzie można zobaczyć, zamiast tradycyjnego logo, logotypy WP.PL, które zostały wykorzystane w kreacjach reklamowych.
Landing page
Na potrzeby kampanii powstała specjalna strona internetowa – nawszystko.wp.pl. Witryna przygotowana została w technologii RWD (responsive web design), dzięki czemu dopasowuje się do ekranu każdego urządzenia – tradycyjnego i mobilnego.
Konkurs
Elementem wspierającym kampanię jest konkurs online realizowany od 19 września. Nawiązuje do idei kreatywnej akcji reklamowej. Zadaniem internautów jest stworzenie logotypu WP.PL, odnoszącego się do miejsca, w którym korzystają z portalu Wirtualna Polska. Konkurs zintegrowano z Facebookiem. Nagrodą główną jest w nim zestaw składający się z tabletu Samsung Galaxy Tab 2, telewizora Samsung Smart TV 46″ LED oraz smartfona Samsung Galaxy S Advance. Dodatkowo, co tydzień, każdy konkursowicz ma szansę wygrać tablet Samsung Galaxy Tab 2.
Kampania „WP.PL na wszystko” jest kolejną akcją reklamową realizowaną przez Wirtualną Polskę we współpracy z Agencją 303 (poprzednie to: „Ty i WP.PL od teraz nierozłączni”, „…a-dresik (mam, załóż) na WP” oraz „Ciekawsza strona informacji”).
Wykorzystane kanały komunikacji
- radio: (m.in. Radio ZET, RMF FM, Roxy FM, Polskie Radio)
- prasa: dzienniki, tygodniki, miesięczniki (m.in. Rzeczpospolita, Wprost, InStyle, Elle, Focus)
- Internet: (m.in. Wirtualna Polska, wirtualnemedia.pl, mediarun.pl, gadu-gadu.pl)
- TV: (m.in. MTV, Viva Polska, Comedy Central, National Geographic Channel, Kino Polska, TTV, TV Puls)
- kino: sieci Multikino, Silver Screen i KinAds
- mobile: serwisy mobilne WP.PL
- ambient: (plakaty m.in. w szkołach językowych British School, Aqua Parkach i naklejki m.in. w sklepach sieci LPP)
Kreacja i koncepcja kreatywna kampanii: Agencja 303
Zakup i planowanie mediów: Zespół ds. Planowania Mediów, Wirtualna Polska
Więcej: nawszystko.wp.pl