– Dzięki internetowi powstało wiele pomysłów biznesowych i nowych zawodów, a niejedno przedsiębiorstwo tylko dzięki niemu będzie w stanie przetrwać i dalej się rozwijać. Dla wielu osób zaskoczeniem będzie fakt, że dzięki temu medium XXI wieku gospodarka cyfrowa ma obecnie większy udział w PKB niż rolnictwo czy górnictwo. Adaptacja cyfrowa jest obecnie zjawiskiem naturalnym, którego nie można zatrzymać. Należy ją więc zrozumieć i wykorzystać szansę, jaką daje. – mówi Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu, IAB Polska
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska wraz z partnerami projektu pragnie przybliżyć szerokiemu gronu przedsiębiorców zakres jego możliwości oraz wagę w najważniejszych obszarach działalności.
Zobacz również
– To już kolejny raport będący owocem długoletniej współpracy pomiędzy IAB i PwC. Tym razem wspólnie zastanawialiśmy się nad perspektywami rozwoju różnych segmentów gospodarki internetowej oraz nad rolą, jaką internet pełni w naszym życiu ekonomicznym. Dzięki internetowi maleją koszty transakcyjne, rośnie poziom konkurencyjności rynków, w niewiarygodny sposób wrasta nie tylko dostęp do informacji, ale również możliwości jej wytworzenia i przechowywania. Jednak nie uwzględniając nawet tych aspektów, doskonale widać rosnącą rolę sieci w naszej gospodarce. Przeciętny Polak, wliczając w to osoby starsze i dzieci, wydaje już – używając tylko myszki i klawiatury – ponad 1000 złotych rocznie. Odsetek firm, których „nie ma w sieci” nie przekracza 5 proc. Już same te dane czynią branżę internetową jednym z większych sektorów gospodarki w Polsce. – komentuje Mateusz Walewski, Senior Economist, PwC.
Na potrzeby raportu IIBR (Grupa IQS) zrealizował dwa projekty badawcze przygotowane przez PwC we współpracy z IAB Polska: z internautami oraz przedsiębiorstwami. Wśród partnerów pierwszego z projektów – skupiającego się na znaczeniu transakcji dokonywanych w internecie dla ogólnego poziomu konsumpcji w Polsce – znaleźli się następujący wydawcy: Ad!Vice, GG Network, Goldbach Audience, Grupa Gazeta.pl, Interia, Onet oraz Grupa WP. Partnerem drugiego badania, dzięki któremu możliwe było określenie skali wykorzystania internetu w polskim biznesie, była Panorama Firm, która udostępniła bazy danych przygotowane specjalnie na tę okazję.
Sponsorem strategicznym wydania jest Polska Grupa Energetyczna (PGE).
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing