Rihanna oraz marka PUMA oficjalnie prezentują najnowszą współpracę. Rihanna powraca do rodziny PUMA jako Dyrektor Kreatywna z zapowiedzią wieloletniego partnerstwa i wielu premier, które zaprezentuje w niedalekiej przyszłości. FENTY x PUMA to mieszanka sportowego dziedzictwa marki z ikoniczną pozycją liderki jaką Rihanna ma w świecie muzyki, mody i kultury. FENTY x PUMA Avanti – pierwsza premiera w ramach partnerstwa – to niekonwencjonalne połączenie dwóch ikon: wysokiej jakości skórzanego designu butów piłkarskich King z zewnętrzną podeszwą tradycyjnego buta do biegania Easy Rider.
W trakcie swojej dotychczasowej współpracy Rihanna i PUMA już nie raz prezentowały przełomowe rozwiązania modowe w stylu sportowym – począwszy od 2015 roku wraz z kultowym Creeperem. W latach 2015–2018 na rynek wypuszczono kilka kolekcji obuwia i odzieży, w tym buty sportowe FENTY x PUMA, futrzane klapki FENTY x PUMA i wiele innych. Uczestnictwo FENTY x PUMA w czterech pokazach mody w Nowym Jorku i Paryżu spotęgowało znaczenie i wpływ sportowej marki w ciągu ostatniej dekady.
Zobacz również
Punktem wyjścia dla serii FENTY x PUMA Avanti była miłość Rihanny do piłki nożnej w połączeniu z wpływem tego sportu poza boiskiem. Podejście artystki do tego klasycznego stylu toruje drogę nowej erze we współpracy.
Zarówno dla Rihanny, jak i PUMA ważne było, aby produkty zakładać mógł każdy z członków rodziny. Stąd kolekcja, która jest idealna zarówno dla dzieci, jak i ich rodziców. Noszone przez legendy, a teraz odnowione przez samą Rihannę, Avanti są również oferowane jako buty unisex dla dorosłych i dzieci.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
W 1968 roku narodziły się oryginalne buty piłkarskie PUMA King, używane przez takie ikony jak: Eusebio, Pelé i Maradona. W 1978 roku PUMA rozpoczęła nową serię butów do biegania, która ostatecznie przekształciła się w linię PUMA Easy Rider. W 1998 roku Jil Sander i PUMA rozpoczęły pierwszą w historii współpracę modową łączącą te dwa style w Jil Sander King. But ten stał się inspiracją projektową modelu Avanti, który został później stworzony przez firmę PUMA w 2001 roku. Teraz, w 2023 roku, Rihanna dodała swój osobisty styl projektowania i kreatywne elementy: srebrna i czarna, skórzana cholewka buta z wieloma detalami i przeszyciami łączy się z gumową podeszwą, nadając klasykowi unikatowego wyglądu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Chciałam przenieść coś kultowego z archiwów na ulice – a to nieżyjący już wielki Pelé sprawił, że buty Avanti stały się tak kultowe – mówi Rihanna.
– To był ekscytujący początek naszej współpracy. Otworzyliśmy archiwum PUMA szukając odpowiedniego produktu, który przemówi do Rihanny. Avanti to klasyk PUMA z wyjątkowym i kultowym punktem widzenia. Bardzo się cieszę, że ten projekt ożywa, a jeszcze bardziej jestem podekscytowana tym, co przyniosą nam wspólne nadchodzące lata – powiedziała Maria Valdes, Dyrektor ds. Produktu w PUMA.
Buty FENTY x PUMA Avanti to modowe podejście do trendu piłkarskiego z miękką skórą w stylu vintage, składanym językiem z wytłoczonym i drukowanym ze złotej folii logo FENTY oraz logo PUMA CAT. Dzięki gumowej podeszwie zewnętrznej i skórzanej wkładce detale Avanti nawiązują do historii i piłkarskiego dziedzictwa marki. Czarno-białą wersję uzupełnia chromowane wykonanie z laserowo wygrawerowanymi logo i skórzanymi chromowanymi detalami.
Nakręcona przez Dennisa Leupolda pierwsza kampania FENTY X PUMA z Rihanną w roli Dyrektor Kreatywnej powstała ze scenografią inspirowaną kształtem pięciokąta i przeszyciami na piłce do gry. Poza Rihanną w kampanii pojawiają się takie znane nazwiska jak A$AP Nast, Pure, Felix Mallard oraz dwójka małych dzieci.
FENTY x PUMA Avanti będą dostępne na puma.com oraz w wybranych sklepach od 15 września 2023 roku. Drugi drop Avanti zaplanowany jest na jesień.