„Ubrania marki Wrangler produkowane są z bawełny uprawianej na całym świecie, dlatego naszym nadrzędnym celem jest wspieranie branży w kierunku zrównoważonej produkcji, która odbywa się z poszanowaniem środowiska i jego zasobów”, mówi Roian Atwood, Dyrektor ds. Zrównoważonej produkcji we Wrangler. „Wspaniale było uczyć się od europejskich plantatorów, dzielić się z nimi naszymi badaniami i połączyć siły we wspólnym celu, jakim są główne wyzwania w naszej branży, a wśród nich degradacja urodzajnej warstwy gleby”.
Podczas targów Agrotica ambasadorowie Wrangler® Science and Conservation Program przystąpili do rozmów z BASF, pomysłodawcą inicjatywy Certified Fibermax® Cotton Program na terenie Grecji. Tematem dialogu były kwestie zrównoważonego rolnictwa. Ambasador Wrangler oraz Steve Groff, założyciel Cover Crop Coaching, rozmawiali na temat swoich doświadczeń oraz omawiali rozwiązania głównych problemów, z którymi borykają się lokalni rolnicy. Ci ostatni podzielili się doświadczeniami w zarządzaniu gruntami i wyrazili chęć rozwoju w wymienionych obszarach.
Zobacz również
„Problem zdrowej gleby nie może być marginalizowany. Zdrowa i urodzajna ziemia to podstawa rolnictwa i naszej egzystencji”, powiedział Groff, jeden z czołowych specjalistów w dziedzinie roślin okrywowych. „Plantatorzy i ich dostawcy muszą podjąć współpracę, której celem powinna być ochrona oraz przywrócenie cennych zasobów, w celu zapewnienia dobrej kondycji rolnictwa w przyszłości”.
Wrangler Science and Conservation Program to inicjatywa zapoczątkowana w roku 2017, jako wspólne działanie ekspertów, pionierskich rolników i partnerów non-profit, która sponsoruje badania i warsztaty oraz promuje dobre praktyki mające na celu zdrową uprawę ziemi. Jej celem jest zbudowanie prężnej sieci dostawców bawełny, którzy mają na uwadze rolnictwo regeneracyjne. Działania nie dotyczą jedynie plantatorów bawełny, ale mogą zostać zaadaptowane również przez innych rolników. Badania pokazują, że metody hodowlane poparte badaniami naukowymi mogą przynieść większe plony, jednocześnie obniżając zużycie wody i energii oraz minimalizując procesy erozyjne, i wprowadzić więcej węgla organicznego do gleby.
BASF połączyło siły z inicjatywą Wrangler Science and Conservation Program w roku 2019, by wspólnie promować identyfikowalność bawełny ze zrównoważonych upraw na terenie Stanów Zjednoczonych. W ramach inicjatywy udało się połączyć działania proekologiczne na poszczególnych farmach z gotowymi produktami. Efektem jest kolekcja The Wrangler® Rooted Collection™. Do jej uszycia wykorzystano ekologiczną bawełnę dostarczoną przez 5 rodzinnych farm, a w jej skład wchodzą dżinsy i koszule wykonane z amerykańskiej bawełny e3® pozyskanej przez BASF.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing