Wszystko zaczęło się od tego, że Jakub Szczepankowski i Jarosław Wisłocki, związani przez wiele lat z Money.pl, postawili na początku 2016 r. na sprzedaż powierzchni reklamy internetowej w modelu programmatic. Dzięki temu, średni i mniejsi wydawcy, a nie tylko duzi, mogą znacznie korzystniej monetyzować swoje serwisy internetowe. optAd360 od momentu debiutu na rynku ciągle się rozwija. Dziś obsługują już prawie 1000 wydawców, a przychody na koniec roku wyniosły ponad 17,5 mln zł.
Kolejne rekordy
Zobacz również
2017 rok dla optAd360 to również zdecydowanie większe dotarcie do odbiorców reklam, dzięki czemu wzrosła ich skuteczność. Na początku roku docierali do 20 mln UU, teraz jest to już ponad 43 mln odbiorców na całym świecie. W grudniu 2017 roku, łączna powierzchnia reklam wyświetlanych przez optAd360 to dla porównania prawie 393 mln ekranów o rozdzielczości 4K! Warto pamiętać, że programmatic pozwala reklamodawcom na skuteczne dotarcie do najbardziej zainteresowanej grupy docelowej. Dzięki czemu reklama sprzedawana w tym modelu jest zdecydowanie skuteczniejsza. Korzystają na tym nie tylko reklamodawcy, ale przede wszystkim wydawcy, w tym Ci średni i mniejsi, których serwisy stały się na równi atrakcyjne, jak te duże. Wcześniej była to konkurencja trudna do dogonienia.
W związku z tym, że sukces potrzebuje wsparcia, optAd360 chce w tym roku szeroko wejść na nowe zagraniczne rynki. Aby to było możliwe, wrocławski zespół poszerzył się o specjalistów z zagranicy. Teraz jest to już w sumie 35 osób, w tym 9 różnych narodowości. Ponieważ plany ekspansji zagranicznej wchodzą w kolejny etap, do końca roku zespół będzie już liczył 60 osób z 18 krajów. Dodatkowe ręce na pokładzie są niezbędne, ponieważ plany na 2018 są imponujące. Zarządzający planują zamknąć 2018 z przychodem w wysokości 35 mln złotych oraz zwiększyć liczbę odsłon emitowanych przez siebie reklam za granicą.
Jak komentuje nadchodzące miesiące Jakub Szczepankowski, Członek Zarządu optAd360: „W 2018 będziemy dążyć do tego, aby zwiększyć proporcję przychodów realizowanych za granicą. Dziś Polska to około 70% wszystkich odsłon. Zwiększymy zespół do 60 osób. Będziemy testowali rynki w Afryce – Nigeria, Egipt i RPA, dalekiej w Azji – Tajlandię, Indonezję, Filipiny, Wietnam i Amerykę Południową. Przed programmatikiem stoją ogromne perspektywy, dlatego bardzo optymistycznie patrzymy w przyszłość.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
2018 rok zapowiada się ekscytująco. Zawrotne tempo rozwoju i konsekwencja w działaniu pozwala sądzić, że jest to jedna z ciekawszych firm technologicznych na polskim rynku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing