Wrocławskie palarnie kawy łączą siły

Jedną z konsekwencji kryzysu, jaki dotyka obecnie rynek kawy, jest łączenie sił palarni kawowych. Przykładem tego jest pierwszy w Polsce lokalny projekt kraftowych palarni kawy pod hasłem Wrocławski Wypał.
O autorze
1 min czytania 2020-04-22

Wiele mówi się dzisiaj o kryzysie, jaki dotknął rynek kawiarni, nieco mniej o trudnej sytuacji lokalnych palarni kawy, dla których te pierwsze były głównym kanałem dystrybucji. W ostatnich latach pojawiły się w Polsce setki rzemieślniczych palarni, a ich wysyp porównywano wielokrotnie do popularności małych, kraftowych browarów. Dziś wiele z nich kieruje swoją ofertę do lokalnych społeczności.

Rusza właśnie pierwszy w Polsce lokalny projekt kraftowych palarni kawy, w skład którego wchodzą: Blueberry Roasters, Czarny Deszcz, Enklawa, Etno Cafe, Figa Coffee, Mała Czarna, Monko Coffee i Paloma Coffee.

Wrocławski Wypał

Projekt nazywa się Wrocławski Wypał. Punktem wyjścia dla jego uruchomienia było przekonanie, że potrzebna jest dzisiaj – zwłaszcza małym palarniom bez rozwiniętych sieci dystrybucji – większa widoczność. Do akcji dołączyły niemal wszystkie wrocławskie palarnie: Blueberry Roasters, Czarny Deszcz, Enklawa, Etno Cafe, Figa Coffee, Mała Czarna, Monko Coffee i Paloma Coffee.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Pierwszą inicjatywą Wrocławskiego Wypału są dwa zestawy kaw: #WrocławskiWypał Espresso i #WrocławskiWypał Alternatywy.

Obydwa zawierają kawy z każdej palarni i właśnie trafiły do sprzedaży internetowej. Cena zestawów będzie o 20% niższa niż suma rynkowych cen wszystkich kaw wchodzących w ich skład.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Sygnał dla branży

– Dla fanów kawy możliwość porównania różnych stylów wrocławskich palarni to prawdziwa gratka. Rynek kawy potrzebuje dziś takich inicjatyw, które z jednej strony są atrakcyjne dla konsumentów, a z drugiej uświadamiają, że w obliczu nowej sytuacji wszyscy jedziemy na tym samym wózku. Ta inicjatywa jest jedną z najbardziej nieoczekiwanych konsekwencji ostatnich wydarzeń, która może być sygnałem dla naszej, ale także wielu innych branż, że razem możemy osiągnąć więcej niż osobno – mówi Łukasz Mrowiński, CEO Etno Cafe

Pierwszym miejscem, w którym już teraz można kupić zestawy, jest sklep internetowy Etno Cafe.