Okres zamknięcia i przymusowej izolacji dał się wszystkim we znaki. Przeszło 140 osób, na co dzień mieszkających w trzech krakowskich Domach Pomocy Społecznej w Nowej Hucie, już od ponad trzech miesięcy nie opuszcza placówek. Również możliwości odwiedzin, ze względów sanitarnych, są mocno ograniczone. Aby wesprzeć mieszkańców w zagospodarowaniu wolnego czasu, a przy okazji dać im dodatkowy pretekst do zacieśniania więzi czy tym bardziej potrzebnego teraz uśmiechu i przyjemności, Galeria Bronowice przekazała kwotę 5 tys. zł na zakupy produktów do zajęć terapii kulinarnej. Kupiono drobny sprzęt AGD, wyposażenie stanowisk i produkty.
– Galeria sprawiła nam wspaniały prezent. W czasie pandemii, gdy wszyscy mieszkańcy nadal są izolowani od świata zewnętrznego, takie prezenty i zagospodarowanie czasu to wielka atrakcja. Od czasu zakupów codziennie odbywają się zajęcia w sali terapii kulinarnej. Już wcześniej cieszyły się popularnością, ale możliwość korzystania z tak profesjonalnego sprzętu i nowego, pięknego wyposażenia sprawiły, że nasze kuchenki są oblegane. Ogromnie mnie to cieszy, bo to wspaniała aktywizacja dla mieszkańców i wielka dla nich przyjemność. Wszyscy uwielbiamy placki ziemniaczane, frytki, naleśniki, desery. Teraz już nie musimy czekać na nie w menu, możemy sami je zrobić, gdy tylko przyjdzie nam ochota. Do kuchni zaglądnęli mieszkańcy, którzy wcześniej nie uczestniczyli w tych zajęciach. Jest pyszna zabawa! – mówi Marta Chechelska, dyrektorka DPS w Nowej Hucie.
Zobacz również
-
Dlaczego rowery publiczne to must have reklamy outdoorowej w 2025 r. [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [30.08-05.09.24]: najlepsze kampanie sierpnia 2024, zmiany na Allegro, reakcja x-kom na nagranie zwolnionej po urlopie macierzyńskim pracownicy
-
#PolecajkiNM cz. 22: Media Reactions 2024, „Ciemna strona influencer marketingu”, inkluzywna obsługa klienta
Kolejna kwota przekazana przez Galerię Bronowice wsparła Hospicjum św. Łazarza. Dzięki niej do placówki, na co dzień opiekującej się ponad 40 osobami cierpiącymi z powodu nieuleczalnych chorób, trafiły niezbędne środki ochrony osobistej dla personelu: fartuchy i maseczki.
– Galeria Bronowice już w przeszłości wspierała działalność TPCh „Hospicjum im. św. Łazarza” w Krakowie angażując się w akcję Pola Nadziei. Tym bardziej zainteresowanie Dyrekcji Galerii Bronowice naszą sytuacją i problemami, z jakimi się borykamy w dobie epidemii COVID-19, wywołało naszą ogromną wdzięczność. Wdzięczność spowodowaną świadomością, że w tej bardzo trudnej sytuacji nie jesteśmy sami. Otrzymane środki ochrony przyczyniają się do poprawy bezpieczeństwa naszych pacjentów i personelu. Szczególnie teraz, kiedy Hospicjum św. Łazarza nie może prowadzić kwest, które były istotnym źródłem funduszy na działalność, ta pomoc jest dla nas bezcenna. Serdecznie za nią dziękujemy – powiedziała dr Jolanta Stokłosa, prezes zarządu TPCh „Hospicjum im. św. Łazarza”.
– W czasie pandemii koronawirusa działania na rzecz najbardziej potrzebujących nabierają szczególnego znaczenia. Cieszę się, że dzięki przekazanym przez nas środkom mieszkańcy nowohuckich DPS mogą aktywnie uczestniczyć w terapii kulinarnej, a pracownicy Hospicjum przez pewien czas nie będą musieli martwić się o podstawowe środki ochrony osobistej. Na tym właśnie polega bycie dobrym sąsiadem – by być obok i wspierać otoczenie – dodaje Aleksandra Rzońca, dyrektor Galerii Bronowice.
#PolecajkiNM cz. 22: Media Reactions 2024, „Ciemna strona influencer marketingu”, inkluzywna obsługa klienta
Galeria Bronowice, podobnie jak inne centra handlowe Ceetrus Polska, dołączyła do programu #dobrysąsiad. W jego ramach wsparto placówki medyczne i opiekuńcze oraz lokalne inicjatywy na terenie całego kraju, prowadzone były również zbiórki na rzecz organizacji społecznych, a także akcje promujące honorowe krwiodawstwo czy adopcje zwierząt.
Słuchaj podcastu NowyMarketing