30 grudnia lokalne społeczności uruchomiły funkcję Raporty o bezpieczeństwie w związku z pożarami w Nowej Południowej Walii i Wiktorii.
Od listopada na Facebooku utworzono ponad 19 tysięcy zbiórek, a ludzie z ponad 75 krajów wsparli ponad 250 organizacji pozarządowych zaangażowanych w pomoc ofiarom pożarów.
Zobacz również
- Celeste Barber, australijska aktorka, komiczka i pisarka, utworzyła zbiórkę pieniędzy, która zebrała ponad 28 milionów USD od ponad miliona darczyńców. Środki zostaną przekazane fundacji Trustee for NSW Rural Fire Service & Brigades Donations Fund. Jest to największa w historii zbiórka funduszy na Facebooku na świecie.
- 168 tysięcy darczyńców przekazało ponad 5 milionów USD w ramach zbiórki na rzecz NSW Wildlife Information and Rescue Service.
- W ramach zbiórki na rzecz Country Fire Authority & Brigades Donations Fund, 31 tysięcy osób zebrało ponad milion USD.
W ramach grup na Facebooku, lokalne społeczności wspierają się oraz dzielą się informacjami i zasobami. Oto kilka przykładów:
- Bushfire Emergency accommodation in Canberra to grupa ponad 9000 osób, która pomaga łączyć ewakuowanych z terenów objętych pożarami z południowo-wschodniego wybrzeża z mieszkańcami w Canberry i okolic, którzy mogą zapewnić tymczasowe zakwaterowanie. Na grupie codziennie pojawia się ponad 325 nowych postów od osób oferujących lub szukających pomocy.
- Wollondilly Fire Watch to grupa ponad 14 000 mieszkańców okręgu Wollondilly, służąca dzieleniu się informacjami na temat okolicznych pożarów. W ciągu ostatnich 30 dni w grupie pojawiło się ponad 1700 postów.
- NZ accommodation for Australians Affected by Bush fires – grupa 350 osób utworzona w celu zaoferowania zakwaterowania w Nowej Zelandii osobom, które straciły domy w pożarze i mogą podróżować.
W sytuacjach kryzysowych ludzie korzystają także z narzędzia prośby o pomoc np. w celu odnalezienia 89-letniej ciotki czy dostarczenia karmy dla owiec i bydła.
W celu wsparcia informacyjnego organizacji pozarządowych niosących pomoc w obszarach objętych pożarami, Facebook stworzył cztery mapy kryzysowe. Wykorzystują one zanonimizowane dane i ukazują gdzie zlokalizowane są poszkodowane społeczności i jakie są potrzeby na miejscu – np. jedzenie, woda, produkty medyczne. Mapy te są wykorzystywane przez lokalne i międzynarodowe organizacje w celu niesienia właściwej pomocy we właściwe miejsca.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Facebook wyrówna również darowizny przekazane na GlobalGiving do wysokości miliona dolarów australijskich. Niezależnie, firma przekazała 250 tysięcy dolarów australijskich na rzecz Australijskiego Czerwonego Krzyża.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Więcej informacji na temat zbiórek na Facebooku dostępne jest tutaj. Informacje na temat narzędzi wykorzystywanych w sytuacjach kryzysowych dostępne jest tutaj.