Z tego względu specjaliści z SEMSTORM przygotowali raport badający, czego konkretnie szukamy w Google, w związku z tymi dwiema okazjami.
Bezpośrednich zapytań o amerykańskie święto jest prawie sześć razy więcej niż pytań o słowa kluczowe związane ze Wszystkimi Świętymi, Wszystkimi Zmarłymi czy Zaduszkami. W październiku i w listopadzie szukamy informacji związanych z Halloween prawie 600 tys. razy.
Zobacz również
Znacznie bardziej interesują nas za to informacje, porady i sklepy, które pomogą przystroić groby naszych bliskich. Najczęściej jednak w okolicach 1 listopada szukamy fraz związanych z cmentarzami. Symbole Halloween są mniej popularne – kojarzony ze świętem lampion z dyni (ang. Jack O’Lantern) jest obiektem naszych zainteresowań 22 270 razy, a popularny na zachodzie cukierek albo psikus (ang. Treat or trick) – 14 100.
„Tradycyjne uroczystości obchodzone 1 i 2 listopada są świętami smutnymi i skłaniającymi do zadumy. Halloween natomiast kojarzy się jednoznacznie z zabawą, słodyczami oraz imprezami” – komentuje Milena Majchrzak, Dyrektor Zarządzający SEMSTORM. „Zwłaszcza dzieci, które coraz chętniej przenoszą na polski grunt zwyczaj Halloween, są szczególnymi odbiorcami tradycji amerykańskiej. W takim kontekście nie dziwią poszukiwania gier, kostiumów i masek. Coraz większą popularnością cieszą się także wyszukiwarki grobów oraz wirtualne znicze” – dodaje.
Różnicę pomiędzy poszczególnymi świętami możemy znaleźć również na stronach internetowych widocznych na słowa kluczowe z nimi związane. Dla Wszystkich Świętych są to znacznie częściej portale informacyjne z wiadomościami o zmianach w komunikacji miejskiej, uroczystościach i przede wszystkim wypadkach samochodowych. Szukając informacji o Halloween natrafimy natomiast na strony z poradami i witryny związane z atrakcjami dla najmłodszych.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing