Firma Wtórpol została głównym partnerem X edycji kampanii Dotykam=Wygrywam, organizowanej przez markę Panache, która zachęca do dbania o zdrowie piersi. Wtórpol szczególnie aktywnie włączy się w część akcji zwaną reCYCling, która opiera się na zbiórce używanych biustonoszy. Dzięki nawiązanej współpracy, bielizna zyska drugie życie, a uzyskane środki z jej recyklingu wesprą walkę z rakiem piersi.
O akcji Dotykam=Wygrywam
Celem kampanii Dotykam=Wygrywam jest promocja zdrowia piersi poprzez regularne ich samobadanie i noszenie dobrze dobranego biustonosza. Kampania zbiera fundusze na działania charytatywne, wspierając stowarzyszenie Polskie Amazonki Ruch Społeczny oraz fundację Wsparcie na Starcie. Łącznie, w ciągu 9 lat, udało się zebrać 115 493 staników (7,2 tony)! Biustonosze można oddawać do punktów, które biorą udział w akcji na terenie całej Polski, ich lista jest dostępna na stronie dotykamwygrywam.pl. Co ważne, aby biustonosz był zdatny do reCYClingu nie może mieć odciętych ramiączek, zapięć ani innych elementów, gdyż taki stan odbiera mu szansę na drugie życie.
Zobacz również
Co Wtórpol zrobi z zebranymi biustonoszami?
W ramach współpracy z akcją Dotykam=Wygrywam, Wtórpol podda recyclingowi zebrane podczas kampanii biustonosze, a zysk z tego procesu przekaże na walkę z rakiem piersi. Biustonosze w najlepszym stanie trafią do sklepów z odzieżą używaną TekStylowo, a te gorszej jakości zostaną przerobione na paliwo alternatywne – bardziej ekologiczny zamiennik paliw tradycyjnych.
Warto dodać, że to nie pierwsza inicjatywa społeczna marki Wtórpol. Firma od lat wspiera osoby potrzebujące. Pod egidą spółki funkcjonuje Fundacja Eco Textil, która od 2012 roku lat pomaga osobom z niepełnosprawnościami. Fundacja tworzy stale rozwijającą się sieć stacjonarnych wypożyczalni sprzętu rehabilitacyjnego oraz rozwija wypożyczalnię internetową. Wypożyczalnie sprzętu są formą pomocy osobom z niepełnosprawnościami, ale również sposobem na podziękowanie wszystkim ludziom, którzy oddają niepotrzebną odzież do specjalnych pojemników. To dzięki środkom pochodzącym z recyklingu tekstyliów Fundacja Eco Textil może udostępniać osobom niepełnosprawnym trójkołowe rowery, wózki, kule, chodziki i łóżka rehabilitacyjne.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Razem dla wspólnego dobra
– Cieszymy się, że możemy wziąć udział w kampanii, która promuje to, co dla nas ważne. W Polsce nadal za mało mówi się o kobiecym zdrowiu i o tym, jak istotna jest profilaktyka, która tak naprawdę może uratować życie – mówi Monika Lipnicka z Wtórpolu.
– Od lat wspieramy różne inicjatywy społeczne, a wobec Dotykam=Wygrywam nie mogliśmy przejść obojętnie. Cel tej akcji jest nam bardzo bliski. Razem możemy nie tylko aktywnie wprowadzać w życie ruch zero waste, ale przede wszystkim edukować i zachęcać kobiety, by dbały o siebie i o swoje piersi – dodaje Lipnicka.
Działania kampanii Dotykam=Wygrywam są prowadzone na wielu płaszczyznach. Izabela Sakutova – pomysłodawczyni inicjatywy, chce przede wszystkim zachęcić kobiety, by pokochały własne piersi i dbały o ich zdrowie. Razem z ambasadorkami i ambasadorami akcji, stara się budować zdrowe nawyki i promować pozytywne nastawienie do własnego ciała, począwszy już od okresu dojrzewania. Hasła Dotykam=Wygrywam to samobadanie, noszenie dobrze dopasowanego biustonosza i reCYCling.
Czemu hasło Dotykam=Wygrywam jest takie ważne?
Według WHO rak piersi jest najczęściej diagnozowanym nowotworem na świecie. W Polsce rocznie choruje na niego około 18 000 kobiet, z czego co roku około 5 000 umiera. Głównym powodem tak wysokiej liczby jest zbyt późne wykrycie nowotworu. I tutaj właśnie do gry wkracza akcja Dotykam=Wygrywam – projekt, który chce zmienić statystyki. Aktualnie samobadania wykonuje tylko 2-3% kobiet, a to właśnie w ten sposób można wcześnie zdiagnozować chorobę i dzięki temu wyleczyć pacjentkę.