W marcu br. przedstawiciele fundacji, razem z jej ambasadorem – Marcinem Dorocińskim, alarmowali o skali dewastacji środowiska naturalnego w Polsce, za którą odpowiedzialny jest każdy z nas. „Możesz to jeszcze naprawić” – przypomina w oficjalnym spocie kampanii Dorociński i razem z WWF Polska zachęca do podpisania apelu do Prezydenta RP.
Tegoroczny finał akcji Godzina dla Ziemi WWF pod hasłem „Ty też niszczysz swój dom” odbędzie się 30 marca w Warszawie. Tego dnia, jak co roku, na całym świecie o godz. 20.30 czasu lokalnego słynne budowle pogrążą się w ciemnościach na 60 minut w symbolicznym geście solidarności z ideą ochrony naszej planety.
Zobacz również
Co więcej, 30 marca na skwerze Hoovera w Warszawie WWF uruchomi tzw. „speaking corner”, gdzie każdy będzie mógł stanąć na specjalnie przygotowanej mównicy i opowiedzieć co zmienił w swoim życiu, jakie są jego sprawdzone sposoby na nieniszczenie, ograniczenie konsumpcji, segregację śmieci czy ekologiczny transport. Uczestnicy będą mogli podzielić się także motywacją i zachęcić pozostałych przechodniów do zaprzestania niszczenia naszego wspólnego domu, którego stan wciąż się pogarsza.
– WWF to organizacja, którą tworzymy z ludźmi i dla ludzi. Dlatego w czasie kampanii zachęcamy Polaków do czynnego włączenia się w akcję. Cały marzec Polacy podejmowali osobiste postanowienia dotyczące zmiany złych nawyków na bardziej przyjazne dla planety i oznaczali je w social mediach hashtagiem #nieniszczedomu. Pomysłów i sposobów na proste zmiany było mnóstwo, dlatego zaprosiliśmy tych, którzy wykazali ponadprzeciętne zaangażowanie i w sieci zachęcali do podjęcia ekopostanowień, aby zrobili to na żywo. W sobotę, o godz. 11.00 uruchomimy na skwerze Hoovera w Warszawie fundacyjny „speaking corner” pod hasłem #nieniszczedomu, w którym każdy będzie mógł podzielić się z przechodniami swoimi małymi i dużymi sposobami czy motywacjami do ratowania naszego wspólnego domu – Ziemi – mówi Karolina Kukielska z WWF Polska. Dla najbardziej oklaskiwanych mówców przewidziano koszulki ambasadorów Godziny dla Ziemi WWF.
Godzina dla Ziemi WWF
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Godzina dla Ziemi WWF to największa akcja ekologiczna łącząca ludzi niezależnie od narodowości, religii czy poglądów politycznych. Co roku bierze w niej udział ok. 180 państw na 7 kontynentach. W tym roku 30 marca na całym świecie o 20.30 czasu lokalnego słynne budowle pogrążą się w ciemnościach na 60 minut w symbolicznym geście solidarności z ideą ochrony naszej planety. Idea Godziny dla Ziemi WWF jest bardzo prosta: Wyłącz światło – włącz działanie dla planety, która daje nam życie. Globalna akcja Godzina dla Ziemi WWF inspiruje setki milionów ludzi na całym świecie. Jako konsumenci mamy ogromny wpływ na działania rynku. Jako obywatele – na tworzone prawo. Trzeba działać już dziś!
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Na czas trwającego w Katowicach szczytu klimatycznego ONZ COP24 pandę w logo WWF zastąpił zmieniający się wizerunek ludzkiej twarzy – to część edukacyjnej kampanii WWF Polska. Jej celem jest szerokie uświadomienia realnego zagrożenia ludzkiego gatunku w związku ze zmianami klimatycznymi.
PS2
Przeglądając Instagrama marzą nam się luksusowe apartamenty, egzotyczne podróże, kolorowe drinki z widokami. Czasem pojawia się zazdrość, że influencerzy mogą a my nie! Dzięki nowej kampanii, opatrzonej hashtagiem #TooLaterGram, WWF i agencja TBWA w Paryżu zamieniają zazdrość na lekcję świadomości ekologicznej.