W przypadający 15 września „Dzień Opakowań”, czyli dzień budowania świadomości o rosnącej roli odpadów w codziennym życiu konsumentów, premierę miał spot edukacyjny „Wybieraj warsztaty, które dbają o wszystko: Twój samochód i środowisko”. Pomysł na spot, wraz ze scenariuszem, a nawet szczegółowym storyboardem, został wypracowany w całości przez młodzież – uczestników programu edukacyjno-stypendialnego Akcelerator Fundacji Inter Cars. Wraz z towarzyszącą mu kampanią edukacyjną jest skierowany przede wszystkim do konsumentów-kierowców samochodów.
– Naszym celem było przede wszystkim pokazanie problemu odpadów, które powstają przy naprawie i amortyzacji pojazdów. Po drugie chcemy zwrócić uwagę, że często – mimo rosnącej świadomości ekologicznej – nie zawsze zwracamy uwagę, czy przedsiębiorcy, z których usług korzystamy, przestrzegają przepisów, stosują się do zasad cyrkularnych i mają odpowiednie certyfikaty – tłumaczy Konrad Nowakowski, prezes Polskiej Izby Odzysku i Recyklingu Opakowań, który pełnił rolę opiekuna merytorycznego kampanii.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Spot informuje również, że każdy z nas, kierowców, może na rządowej stronie https://rejestr-bdo.mos.gov.pl/ sprawdzić, czy warsztat, w którym serwisuje swój samochód, odpowiednio gospodaruje odpadami.
Od młodych do… wszystkich!
Pomysł na spot, wraz ze scenariuszem, a nawet dokładnym storyboardem, został wypracowany w całości przez młodych ludzi w wieku 17-20 lat – uczestników programu edukacyjno-stypendialnego Akcelerator, prowadzonego przez Fundację Inter Cars. Przez 10 miesięcy, 21 uczniów ze szkół technicznych związanych z motoryzacją, logistyką i transportem z całej Polski, brało udział w intensywnych szkoleniach i programie mentoringowym, by wspólnie odpowiedzieć na zlecone przez firmę Partslife wyzwanie: „Przygotuj projekt kampanii społecznej o gospodarce odpadami”.
Storyboardy przygotowane przez uczestników projektu
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Realizacja spotu
Trzy grupy stypendystów programu rozwijały swoje pomysły na kampanię społeczną w trakcie szeregu zajęć prowadzonych metodą Design Thinking i warsztatów kreatywnych. Wybrany scenariusz i storyboard został następnie zrealizowany w formie spotu przez grupę kreatywną NOWY®ŁAD i dom produkcyjny BOSKO, który był producentem wykonawczym projektu, na profesjonalnym, filmowym planie zdjęciowym. Reżyserem spotu był Aleksander Kropidłowski, ceniony w branży twórca spotów komercyjnych i społecznych.
Zdjęcia: mat. pras.