Wydatki na SEM, SEO oraz Social Media w 2013 – infografika

Agencja Lemon Sky z Grupy ADV opublikowała infografikę przygotowaną wspólnie przez wszystkich członków Yamondo Global Performance Alliance. Wynika z niej, iż w nadchodzącym roku wydatki klientów na SEM, SEO oraz social media będą dwukrotnie wyższe niż w roku 2012.
O autorze
1 min czytania 2012-12-03

Badanie przeprowadzono na zlecenie szwedzkiej agencji Be Better Online na 15 rynkach digitalowych Europy, Azji oraz Stanów Zjednoczonych. Wynika z nich, iż największą wartość dla klientów miały pieniądze wydane na działania SEO (34%) oraz SEM (29%). Wydatki na social media były wartościowe dla 15% spośród klientów partnerów stowarzyszonych w Yamondo.

– Mierzalność efektów, dbałość o wizerunek Klienta w sieci to jedne z wielu założeń stawianych przez Klientów, które realizujemy w ramach działania w sieci Yamondo. – mówi Tomasz Bacański, Search Engine Marketing Strategist w Lemon Sky. – Wydatki na SEM rosną stale od 2004 roku. Patrząc na ostatnie zmiany, jakie stosuje Google w swoim algorytmie, zmiana strategii działań niektórych agencji oraz stosowanie się do restrykcyjnych regulaminów Google pod kątem SEO może wyjść dużym markom jedynie na plus, zwłaszcza przy długodystansowym myśleniu o swoim biznesie – dodaje.

Google pozostaje najpopularniejszą wyszukiwarką wśród przebadanych rynków. Największy potencjał rozwoju wśród serwisów społecznościowych członkowie stowarzyszenia Yamondo widzą w serwisach Twitter, Pinterest oraz Google +. Dane dotyczące specyfiki poszczególnych rynków pochodzą z Google Business Map.

(Infografika powiększa się po kliknięciu)

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Infografika jest dostępna na stronie lemonsky.pl

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Yamondo – the Global Performance Alliance to stowarzyszenie, które skupia 15 niezależnych agencji związanych z performance marketingiem na całym świecie, ze szczególnym uwzględnieniem rynku europejskiego, amerykańskiego oraz azjatyckiego. Oferuje cenną sieć kontaktów dostarczając w ten sposób globalną wiedzę poszerzoną o unikalny kontekst kulturowy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się