Poza blogerem kawowym (popularcoffee.pl) i blogerami kulinarno-podróżniczymi (burczymiwbrzuchu.pl; picante-jalapeno.blogspot.com; madameedith.com), w wyjeździe udział wzięli także reprezentanci blogów lifestylowych (fashionable.com.pl) oraz bloga o tematyce minimalizmu (simplicite.pl).
Głównym celem wyjazdu było przybliżenie polskim odbiorcom świata illy i procesu powstawania kawy, która znana jest na całym świecie.
Zobacz również
Realizacja
Wyjazd do Triestu, w którym mieści się siedziba firmy illy oraz fabryka kawy i Università del caffè (Uniwersytet Kawy) trwał od 6 do 8 czerwca br. Na miejscu blogerzy mieli zaplanowany szereg atrakcji i mogli przekonać się, czym jest la dolce vita. Pierwszego dnia korzystali z włoskiej gościnności, zwiedzali piękne miasto i smakowali prawdziwe włoskie lody- gelato oraz specjały kuchni włoskiej. Edyta z bloga Madameedith.com o mieście mówiła: ,,Atmosfera w Trieście jest typowo włoska. Czuć, że ludzie się nie spieszą. Mają czas na kawę, aperitivo czy obiad jedzony w jednej z restauracji. Bardzo mi się podoba takie podejście do życia!’’.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Kolejnym punktem wycieczki była wizyta w Università del Caffè, gdzie odbywają się profesjonalne kursy dla baristów i szkolenia dla osób, które związane są z branżą kawową. Zaproszeni z Polski goście pobyt w Uniwersytecie rozpoczęli od filiżanki espresso i zapoznania się z historią marki. Marcin z bloga PopularCoffee pisał: ,,Centrum szkoleniowe wygląda imponująco. W jednej sali stoi blisko dziesięć dwugrupowych ekspresów różnego typu, jest potężny regał z książkami poświęconymi zagadnieniom botanicznym, biologicznym, chemicznym i stricte kawowym, w które chętnie bym się zagłębił na długie godziny, w drugiej sali, wykładowej, kilkanaście stanowisk jak w najnowocześniejszej auli, kolejne kilka ekspresów, w tym błyszczący Black Eagle, mnóstwo części wewnętrznych ekspresów leżących na półkach’’.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Następnie zaplanowany był kilkugodzinny wykład, który poprowadził Moreno Faina – szef edukacji illy i dyrektor Uniwersytetu. Podczas prelekcji można było dowiedzieć się wielu ciekawostek na temat kawy i procesu jej produkcji. Następnie przeprowadzone zostały testy smaku kawy, o których Tosia z bloga Burczymiwbrzuchu.pl pisała: ,,Ćwiczenie bardzo pomogło mi odkrywać balans smaków kawy i rozbudziło we mnie zmysły. Do tej pory kawa była dla mnie po prostu kawą, ewentualnie mogłam stwierdzić czy jest gorzka, czy kwaśna. Teraz jestem w stanie ją docenić dogłębniej, tak jak złożone smaki bogatego w składniki dania. Muszę powiedzieć, że od tego czasu przestałam w końcu słodzić espresso i pobudziło to moją kawową ciekawość :)’’.
Pod koniec pobytu w UDC odbyły się warsztaty, podczas których blogerzy mogli nauczyć się przygotowywać idealne cappuccino pod okiem profesjonalnej baristki Valentiny. Ania z bloga Fashionable.com.pl tak oceniła przygotowaną kawę: ,,Absolutnie najlepsze cappuccino jakie piłam! Nie sądziłam, że może być aż tak kremowe i pyszne, że aż tęsknię za tym smakiem <3’’. Pod koniec dnia blogerzy zwiedzili także fabrykę kawy. Wieczorem odbyła się wspólna kolacja w typowej włoskiej restauracji La Tenda Rossa, gdzie można było skosztować najlepszych włoskich specjałów.
Efekty
Cały pobyt w świecie kawy illy blogerzy relacjonowali w swoich kanałach w mediach społecznościowych. W związku z wyjazdem do Triestu opublikowano blisko 60 zdjęć na Facebooku i 90 na Instagramie, które łącznie zebrały odpowiednio ponad 1 500 lajków, 70 komentarzy oraz prawie 13 000 lajków i 365 komentarzy. Dodatkowo podróż relacjonowana była na Snapchacie przez Tosię z Burczymiwbrzuchu.pl oraz Marcina z bloga PopularCoffee.pl
Na Fanpage’u illy Polska odnotowano przyrost fanów o 43% w stosunku do liczby przed wyjazdem, czyli pozyskano 815 nowych fanów. Posty z Włoch budziły większe zainteresowanie niż dotychczasowe, a oznaczanie uczestników i komentowanie zdjęć blogerów przyczyniło się do zwiększenia zaangażowania na profilu. Na fanpage’u illy Polska pojawiło się 234 nowych zaangażowanych użytkowników (wcześniej nie byli aktywni przez minimum 90 dni), którzy wykonali przynajmniej jedną aktywność (like, komentarz, dodanie postu lub zdjęcia, udostępnienie). Liczba odsłon treści fanpage’a w czasie wyjazdu i podczas publikowania relacji przez blogerów wzrosła o 136 477, w stosunku do poprzedniego, analogicznego okresu.
Ponadto sprzedaż w sklepie internetowym, dostępnym pod adresem www.naszakawa.pl wzrosła w tym czasie kilkakrotnie.
Podsumowanie
Wycieczka z blogerami do Triestu przyniosła właścicielowi marki zamierzone efekty. Poza kreowaniem pozytywnego wizerunku marki i przybliżeniu kawy illy polskim odbiorcom wyjazd wpłynął także bezpośrednio na sprzedaż kawy i innych dostępnych produktów. Ponadto dzięki współpracy z blogerami, powstał ciekawy content, który można wykorzystywać w mediach społecznościowych. Blogerzy także byli zadowoleni z organizacji wyjazdu i atrakcji, jakie zaplanowała firma illy. Katarzyna z bloga Simplicite.pl o wyjeździe na blogu pisała: Włochy zauroczyły mnie po raz kolejny swoim la dolce vita, a Kuba z bloga Fashionable.com.pl podsumował pobyt w Trieście tak: ,,Mam nadzieję, że jeszcze tam wrócimy!:)„.