Wyniki badania opinii na temat Żytniej

Wyniki badania opinii, zleconego przez Fundację na rzecz reputacji marki „Premium Brand”, dowodzą, że kampania reklamowa Kac Vegas? Scenariusz pisany przez Żytnią wymknęła się spod kontroli i odbiła szerokim echem. Jednakże wizerunkowo marka nie straciła wiele.
O autorze
1 min czytania 2015-09-08

Przypomnijmy. Niedawno na fanpejdżu wódki Żytniej Extra pojawiło się archiwalne czarno-białe zdjęcie z okresu stanu wojennego, na którym kilku mężczyzn biegnie, niosąc umierającego człowieka. Zdjęcie opatrzono podpisem Kac Vegas? Scenariusz pisany przez Żytnią i skomentowano dopiskiem Gdy wieczór kawalerski wymknie się spod kontroli. Wina Żytniej?

Raport z badania reputacji marki dowodzi, że niemal co trzeci dorosły Polak (28%) twierdzi, że słyszał o akcji Kac Vegas? Scenariusz pisany przez Żytnią. Osoby, które znają akcję w większości oceniają ją negatywnie (65%). Ale jest też nieliczne grono zwolenników (9%) i niezdecydowanych (26%). 

Pomimo kontrowersyjnej akcji, po której na pewno kilka osób ciągle ma kaca, marka Żytnia wcale nie stoczyła się na wizerunkowe dno. Żytnia ze wskaźnikiem 63 pkt. o włos utrzymała minimum niezbędne, by starać się o miano marki wysokiej reputacji. Identyczny wynik uzyskała marka Wyborowa, niewiele wyższy Smirnoff (66 pkt.) a liderem w kategorii jest Finlandia z wynikiem 71 pkt. – podsumowuje wyniki badania reputacji marki dr Tomasz Baran z Wydziału Psychologii UW, przedstawiciel panelu Ariadna, na którym zrealizowano badanie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nie wiadomo, jak „Kac Vegas” wpłynie na kondycję Żytniej w dłuższej perspektywie, ale obecnie trudno mówić o marketingowej katastrofie. Można jedynie zauważyć, że wskaźniki znajomości, konsumpcji i rekomendowania marki Żytnia też nie odstają zasadniczo na tle wyników konkurencji. Być może to kolejny dowód na to, że w razie wpadki wizerunkowej najważniejszy jest spokój, pomimo hejtu, jaki przez chwilę ma miejsce w Internecie.dodaje dr  Tomasz Baran.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Badanie reputacji marki zostało zrealizowane na zlecenie Fundacji na rzecz reputacji marki „Premium Brand” przez Dom Badawczy Maison na panelu Ariadna w dniach 21-24 sierpnia br. na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1023 osób, metodą CAWI. Kwoty dobrano wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku, wykształcenia i wielkości miejscowości zamieszkania.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Szczegółowy raport z badania reputacji marki można pobrać ze strony fundacji.