grafika: fotolia.pl
Momentum – agencja marketingu zintegrowanego, łącząca kompetencje online i offline, należąca do McCann Worldgroup, ogłosiła właśnie wyniki pierwszego, światowego badania na temat marketingu doświadczeń.
Zobacz również
Tajemnicą skutecznych i przekładających się na sprzedaż aktywacji marek są autentyczność, użyteczność doświadczeń i dobra zabawa. – podsumowuje raport Monika Biedrzycka, Dyrektor Generalny Momentum. Konsumenci kochają marki, takie jak Samsung, Knorr, Coca-Cola, Apple, Nike, które są szczere i autentyczne. To światowi gracze, którzy już dawno zauważyli, że jednym z najefektywniejszych sposobów, żeby budować bliskie relacje z tymi, na których im zależy, jest włączenie do swojej strategii marketingu doświadczeń – dodała Biedrzycka.
Marketing doświadczeń to wkomponowanie marki w codzienne życie konsumentów w taki sposób by, mogli oni podejmować decyzje zakupowe na podstawie bezpośrednich doświadczeń z produktem, a nie tylko samych reklam. Opiera się on na świadomej decyzji o uczestnictwie w konkretnej akcji marketingowej.
Z badania przeprowadzonego przez Momentum, opartego na wywiadach z 6500 osobami na 9 kluczowych, światowych rynkach i analizie 56 czołowych marek, związanych z sektorami: FMCG, nowych technologii, sportu, finansów i motoryzacji, wynika, że:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
- 53% osób, które zetknęły się z marką za pomocą marketingu doświadczeń, kupiło dany produkt
- 62% po evencie wchodziło do Internetu, aby dowiedzieć się więcej o marce
- 92% ma profile na mediach społecznościowych
- 52% korzysta kilka razy dziennie z mediów społecznościowych
- 72% po evencie opowiedziało innym o swoich doświadczeniach z marką (bezpośrednio bądź poprzez media społecznościowe).
W badaniu konsumenci podkreślają również powody, dla których skuteczne aktywacje wpływają na silne emocje dotyczące konkretnych marek:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- 65% uważa, że marka dostarcza im czegoś użytecznego
- 52 % twierdzi, że marka sprawia, że ich życie jest łatwiejsze
- 34% uważa, że marka sprawia, że są szczęśliwi
Marketing doświadczeń to z punktu widzenia konsumenta najlepszy sposób na sprawdzenie, czy dana marka jest rzeczywiście tym, co obiecuje. Jeśli jest w swojej komunikacji spójna, konsumenci nie tylko będą nagradzać ją lojalnością, przywiązaniem i częstym zakupem, ale także będą ją polecać i dzielić się pozytywnymi opiniami na jej temat w serwisach społecznościowych – dodała Monika Biedrzycka.