Sąd w Hamburgu oddalił pozew tamtejszego stowarzyszenia ochrony konsumentów z 22 lutego 2024 roku, przeciwko dużemu operatorowi rynku internetowego. Stowarzyszenie sprzeciwiało się obowiązkowi utworzenia przez klientów konta przed złożeniem zamówienia online. Sąd uznał, że taki zapis w regulaminie korzystania z platformy e-commerce nie narusza RODO.
Jak wynika z wyroku sądu, obowiązkowe tworzenie konta przez każdego nowego klienta jest uzasadnione strukturą platformy obsługującej wielu dostawców. Co więcej, konto usprawnia komunikację posprzedażową oraz upraszcza wnoszenie roszczeń gwarancyjnych i dokonywanie zwrotów. Co najważniejsze z punktu widzenia RODO, według wspomnianej decyzji sądu, przetwarzanie danych osobowych, do którego dochodzi przy okazji tworzenia konta, jest proporcjonalne i zgodne z interesem administratora.
Zobacz również
Sąd w Hamburgu popiera stanowisko tamtejszego Urzędu Ochrony Danych
Wyrok hamburskiego sądu jest zgodny z wcześniejszą decyzją Hamburskiego Urzędu Ochrony Danych (HmbBfDI). Uznał on, że brak opcji płatności w serwisie online jako gość jest dopuszczalny w analizowanym modelu biznesowym. Ponadto zasada minimalizacji danych pozostaje zachowana dzięki zastosowanym przez wspomnianego operatora runku internetowego zabezpieczeniom technicznym i organizacyjnym.
Pełna treść decyzji sądu w Hamburgu dostępna jest >> TUTAJ, a o stanowisku Hamburskiego Urzędu Ochrony Danych przeczytasz >> TU.
Jak social media zmieniają współczesną ścieżkę zakupową? [WEBINAR]
Zdjęcia: Depositphotos
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS UODO: WSA oddalił skargę Morele.net. Kara prawie 4 mln zł za łamanie RODO utrzymana