Wyścig zaczyna się w Czarny Piątek. Criteo analizuje przedświąteczne zakupy w polskich sklepach online

Black Friday rozpoczyna szczyt sezonu przedświątecznych zakupów. Tego dnia znacząco wzrasta ruch w sklepach internetowych w Polsce, jednak wskaźnik konwersji pozostaje na stałym poziomie. Może to oznaczać, że klienci nie znajdują w polskich e-sklepach atrakcyjnych ofert wyprzedażowych.
O autorze
1 min czytania 2016-11-24

O czym powinni pamiętać właściciele sklepów online by zwiększyć przedświąteczną sprzedaż i jak najlepiej wykorzystać gorący sezon handlowy?

Criteo przeanalizowało ponad 15 milionów transakcji realizowanych na desktopach, smartfonach i tabletach przez działające w Polsce e-sklepy. Oto główne wnioski z przeprowadzonej analizy:

Zakupy online królują do połowy grudnia

Począwszy od ostatniego tygodnia listopada liczba zdarzeń w polskich sklepach online gwałtownie wzrasta, osiągając najwyższy poziom około 13 grudnia. W porównaniu do pierwszego tygodnia listopada, ruch w sklepach online w połowie grudnia wzrasta aż o 38%. Od tej pory liczba zdarzeń w e-sklepach zaczyna spadać, co może być interpretowane jako stopniowe przechodzenie klientów od zakupów online do offline. Co ciekawe – krótko po świętach ruch w e-sklepach zaczyna ponownie wzrastać, by 28 grudnia osiągnąć poziom zbliżony do przedświątecznego wyniku.

Cross-device ma kluczowe znaczenie

Badanie Criteo pokazuje, że w okresie przedświątecznym 40% osób korzysta z różnych urządzeń podczas procesu zakupowego. Klienci często przeglądają oferty na smartfonach lub tabletach, a kupują na przykład z poziomu desktopa. Marketerzy mają dziś twardy orzech do zgryzienia: muszą mieć pewność, że użytkownik, który wczoraj zobaczył reklamę w desktopowej wyszukiwarce, jest tym samym użytkownikiem, który dziś obejrzał reklamę graficzną na swoim smartfonie. Technologia cross-device pozwala na „dokładne dopasowanie” użytkowników pomiędzy urządzeniami i efektywne dotarcie z właściwym komunikatem do każdego odbiorcy.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zadbaj o pozytywne doświadczenie zakupowe klienta

Według analizy Criteo, 95% klientów wraca do sklepu internetowego po pozytywnym doświadczeniu zakupowym, a 82% klientów sklepów internetowych już korzysta lub chciałoby skorzystać z kodu promocyjnego podczas przedświątecznych zakupów. W myśl zasady, że jeden

zadowolony klient przyprowadza do sklepu kolejnych sześciu kupujących, sprzedawcy powinni zadbać o wyjątkowość przedświątecznych zakupów: atrakcyjne, spersonalizowane oferty promocyjne, szybką i wygodną transakcję oraz ekspresową przesyłkę.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się