– Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych Klientów płacących za pomocą przelewów, udostępniliśmy dla nich opcję bezgotówkowego nadania paczki w DHL Parcelshop. Dotychczasowa oferta nadania przesyłki w punkcie partnerskim wiązała się z obowiązkowym opłaceniem paczki w punkcie wg oferty pakietów gotówkowych. Teraz sytuacja uległa dużej i wyczekiwanej zmianie. Już dziś tego typu Klienci przelewowi mogą nadać przesyłkę krajową i międzynarodową, w tym również paczkę zwrotną, bez konieczności dokonywania opłaty w punkcie. Koszt przesyłki zostanie dopisany do faktury Klienta – mówi Maciej Dudek, Kierownik ds. sieci punktów dostępu DHL Parcelshop.
Nowa oferta nadań skierowana jest do firm, które mają już podpisaną umowę współpracy i posługują się numerem Klienta DHL Parcel. Do dotychczasowych form wysyłania paczek z możliwością opłaty przelewem, oprócz przekazania przesyłek kurierowi lub nadania ich w Punktach Obsługi Klienta, dołączyła jeszcze jedna: nadanie w punkcie partnerskim. Już teraz Klienci, którzy mają do wysłania pojedyncze paczki mogą udać się z nimi do jednego z 1400 punktów DHL Parcelshop. Oferta jest kierowana głównie do przedsiębiorców z mikrobiznesu, ale również do większych firm w sytuacji awaryjnej: gdy np. po wizycie kuriera otrzymują kolejne zamówienie, wtedy mogą udać się do DHL Parcelshop i tam pozostawić swoją paczkę do wysłania.
Zobacz również
Paczki wysyłane z punktów DHL Parcelshop muszą spełniać następujące parametry: przesyłki jednoelementowe o wartości nieprzekraczającej 6500 pln, o max. wadze 31,5 kg i wymiarach 140/60/60 cm. Kolejnym warunkiem wysłania paczki jest samodzielne przygotowanie i wydrukowanie listu przewozowego przez Klienta (korzystając z narzędzi e-com które oferuje DHL Parcel).
Podczas nadania w DHL Parcelshop następuje weryfikacja paczki oraz konta Klienta. Wszystkie powyższe wymagania są weryfikowane przez system DHL w punkcie DHL Parcelshop.
Oferta gotówkowa dla Klientów indywidualnych dostępna w DHL Parcelshop pozostaje bez zmian, nadal są to 4 pakiety gotówkowe dedykowane różnym rozmiarom paczki.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Punkty DHL Parcelshop zlokalizowane są w pobliżu centrów handlowych oraz przy szlakach komunikacyjnych, czyli w miejscach zapewniających dogodny dostęp zarówno dla odbiorców, jak i nadawców przesyłek. Dobre lokalizacje doceniają również Klienci, którzy jako przyczynę wyboru takiej formy nadania bądź odbioru przesyłki, podają dogodną lokalizację. Konsumenci decydując się na korzystanie z usług DHL Parcel zwracają uwagę także na wiarygodność marki, cenę oraz terminowość doręczeń.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Sieć punktów partnerskich DHL Parcelshop tworzą także automaty do odbioru przesyłek DHL Parcelstation. Forma samodzielnego nadania lub odebrania przesyłek, jest coraz chętniej wybierana przez klientów, dlatego kolejne automaty działają już na terenie Krakowa, Wrocławia i Poznania.