Kampania ma na celu zwrócić uwagę czytelników portalu na skalę zjawiska, zachęcić do refleksji, a także wyposażyć ich w narzędzia do przeciwstawiania się tzw. hejterom.
Mimo ogromnej tragedii, jaka wydarzyła się 13 stycznia w Gdańsku i podniesienia przez media tematu roli, jaką w tej zbrodni odegrała mowa nienawiści, pomimo wszechobecnego nawoływania do rewizji własnych wypowiedzi, staliśmy się świadkami eskalacji problemu. Pod artykułami nt. tragedii pojawiło się o 30% więcej komentarzy niż pod innymi artykułami, publikowanymi w Faktach przed 13.01. Wśród wypowiedzi znalazło się wiele komentarzy, będących mową nienawiści.
Zobacz również
Na nasilające się zjawisko Interia zareagowała czasową blokadą komentarzy pod artykułami w serwisie Fakty, ale wszechobecny hejt znajdował sobie inne miejsca w portalu. W ten sposób zrodził się pomysł, by do tego zjawiska podejść bardziej globalnie. W ramach akcji redakcja serwisu Fakty Interia.pl wspólnie ze specjalistami – dr. Alicją Bartuś (Oświęcimski Instytut Praw Człowieka), dr. Adamem Bulandrą (Stowarzyszenie Interkulturalni PL) oraz Elżbietą Kielak (Towarzystwo Edukacji Antydyskryminacyjnej) – przygotowała materiał, w którym analizuje zjawisko oraz możliwości przeciwdziałania mowie nienawiści w polskim internecie.
Do tekstu prowadzą bannery uruchomione w ramach kampanii autopromocyjnej w portalu. Co więcej, we wszystkich serwisach Interii w sekcji „Komentarze” pojawią się bloczki informujące o akcji i zachęcające użytkowników do zgłaszania przejawów mowy nienawiści, które zauważą w wypowiedziach innych komentujących.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Według Badania Gemius/PBI w grudniu br. strony i aplikacje Grupy Interia.pl zanotowały 18,9 mln realnych użytkowników i 1,4 mld odsłon, a sam portal Interia – 13,7 mln realnych użytkowników i 724 mln odsłon.
Słuchaj podcastu NowyMarketing