Na rynku wtórnym nieruchomości panuje duża konkurencja. Z jednej strony rynek portali internetowych zdominowany jest przez kilku największych graczy, z drugiej – coraz częściej prężnie w sieci działają także liczne biura nieruchomości. Wydawać by się mogło, że nie ma miejsca dla kolejnego internetowego podmiotu „pośredniczącego”. Nic bardziej mylnego, co udowadniają twórcy portalu GetHome.pl, który właśnie wystartował.
GetHome na tle konkurencji
Istotną przewagą GetHome nad konkurencją jest brak powielania ogłoszeń dotyczących tej samej nieruchomości. Obecnie na portalach działających na rynku wtórnym często można trafić na tę samą nieruchomość w kilku ofertach – z czego każda wystawiana jest przez innego pośrednika. Powoduje to, że internauta traci czas na oglądanie tego samego kilkanaście razy. Aby temu zapobiec, twórcy GetHome stworzyli specjalny system, który wykrywa duplikaty i dopuszcza do publikacji tylko jedną ofertę.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Portal kładzie nacisk na to, żeby ogłoszenia, które trafiają do jego bazy danych, zawsze posiadały pełen rzeczywisty adres nieruchomości. Choć oferty sprzedaży mieszkań z Warszawy prezentowane na stronie GetHome.pl mają adresy wskazane przez agencje nieruchomości (zarówno dokładne, jak i przybliżone), to dzięki posiadaniu prawdziwego adresu twórcy portalu mają pewność, że biuro pośrednictwa miało realny kontakt z właścicielem nieruchomości i oferta jest prawdziwa. Autorzy GetHome twierdzą, że docelowo oferty z dokładnymi adresami oraz „na wyłączność” mają być specjalnie promowane przez portal.
Pierwsza weryfikacja następuje także już na poziomie wyboru samych biur nieruchomości, które chcą nawiązać współpracę z GetHome. Każde z nich jest weryfikowane pod kątem m.in. jakości wystawianych w internecie ofert, ale także widocznych w Google Maps i na Facebooku ocen i komentarzy. Wiele nowych partnerstw GetHome nawiązuje też z polecenia. Twórcy serwisu pracują także nad rozwiniętym systemem weryfikującym oferty, który oparty jest na uczeniu maszynowym (ang. machine learning).
Dzięki wykorzystanym rozwiązaniom, a także brakowi reklam na portalu, proces zakupu, sprzedaży, czy najmu nieruchomości przebiega niezwykle przejrzyście, sprawnie i bezproblemowo, zarówno dla kupującego, jak i dla podmiotu wystawiającego oferty.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
– Chcemy dzięki GetHome.pl wprowadzić nową jakość wśród portali nieruchomości. Na rynku wtórnym głównym wyzwaniem jest według nas brak przejrzystości dla użytkownika – mamy w internecie tysiące powielających się lub nieaktualnych ofert, fałszywe adresy i ceny, ale także duże problemy ze skuteczną komunikacją pomiędzy klientem oraz pośrednikiem w obrocie nieruchomościami. Chcemy te problemy rozwiązać – tłumaczy Dominik Błaszczykiewicz odpowiedzialny za realizację projektu GetHome.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Cele GetHome na najbliższe lata
Na razie twórcy portalu nie skupiają się na czerpaniu z niego zysków, a zamiast tego inwestują w rozwój – do tej pory przeznaczyli na ten cel ponad milion złotych, a w planach na najbliższe dwa lata mają dalsze inwestycje na kwotę ponad 8 mln złotych. Za sam rozwój portalu odpowiada ponad 50-osobowy zespół złożony ze specjalistów IT, SEO, czy osób dedykowanych do kontroli jakości, który rozwija także portal RynekPierwotny.pl.
– Do tej pory zainwestowaliśmy w GetHome ponad mln złotych, przy czym większość środków przeznaczyliśmy na rozwój zaawansowanych technologii stanowiących serce projektu. Szacujemy, że nasza inwestycja w kolejnych dwóch latach wyniesie minimum 7-8 mln złotych. Projekt realizujemy z bieżących środków, bez wsparcia funduszy czy inwestorów zewnętrznych. Dzięki temu możemy odważnie i bardzo bezpośrednio podchodzić do wyzwań w tym segmencie rynku – komentuje Grzegorz Kurowski, prezes zarządu PropertyGroup, współzałożyciel RynekPierwotny.pl.
W najbliższym czasie GetHome planuje skupić się zarówno na pozyskiwaniu do współpracy najbardziej jakościowych w Polsce biur zajmujących się obrotem nieruchomościami, jak i na rozwoju funkcjonalności portalu.
– Gdy na portalu pojawi się więcej jakościowych ofert, będziemy mogli wystartować z marketingiem na większą skalę. Dużo dzieje się od strony technologicznej, gdzie wdrażamy teraz zaawansowany system rekomendacji ofert dla użytkownika. Cały czas pracujemy też nad UI portalu – aktualnie zbieramy opinie i na bieżąco wprowadzamy różne zmiany – mówi Dominik Błaszczykiewicz.
Do 2022 roku GetHome ma zostać najbardziej skutecznym kanałem pozyskiwania realnych klientów dla biur pośrednictwa. Pierwsze kroki w tę stronę już poczyniono. Obecnie z portalem GetHome współpracuje już prawie 200 biur nieruchomości i liczba ta szybko rośnie.
Osoby zainteresowane współpracą powinny zajrzeć na stronę GetHome – dla pośrednika, gdzie znajdą informacje o projekcie. Obecność na portalu jest aktualnie bezpłatna.
Artykuł powstał we współpracy z GetHome.