W ramach dalszego rozwoju zielonej strategii Garnier Green Beauty marka wspólnie z agencją TalentMedia (grupa LTTM) opracowała strategię działań influencer marketingowych i powołała do życia „Green Squad” – pierwszy proekologiczny kolektyw Garnier, złożony z ambasadorek marki – Agnieszki Więdłochy i Katarzyny Bujakiewicz, oraz zespołu influencerek i internetowych twórczyń, w tym m.in.: Marty Wierzbickiej, Ofelii Igi Krefft i Leny Moonlight. W ramach inicjatywy na swoich social mediach edukować będą widzów o ekologicznych rozwiązaniach marki oraz inspirować do podejmowania świadomych decyzji zakupowych. Kampania potrwa do końca 2021 roku.
Green Squad to inicjatywa powstała we współpracy marki Garnier i agencji TalentMedia, w ramach której aż 12 influencerek przez następne pół roku weźmie udział w poszerzaniu świadomości konsumentów na temat zielonej strategii Garnier Green Beauty. Na swoich kanałach influencerki stworzą serię materiałów komunikujących o tym, jak marka rozlicza się ze swoich zielonych zobowiązań i co one oznaczają dla konsumenta, w tym: zmiana surowców do produkcji opakowań (np. butelka szamponu Fructis jest w 100% z materiału pochodzącego z recyklingu i nadającego się do ponownego przetworzenia); certyfikacji kosmetyków (np. co oznacza dla konsumenta certyfikat nadany przez organizację Cruelty Free International), czy zmiany w składach formuł na jeszcze bardziej zielone.
Zobacz również
Marka poprzez działania Green Squadu będzie również inspirować konsumentów do podejmowania decyzji i działań proekologicznych. Green Squad tworzą: Agnieszka Więdłocha, Katarzyna Bujakiewicz, Marta Wierzbicka, Anna Karwan, Ofelia Iga Kreft, Nikola Stajszczak, 10 minut spokoju, Na piękne Włosy, Weronika Kaniewska, Victoria Barbae, Kaja Soboń i Lena Moonlight, których łączna liczba fanów na TikToku przekracza 3,3 mln, 2,8 mln obserwujących na Instagramie i 979 tys. widzów na YouTubie.
Agencja influencer marketingu TalentMedia należąca do grupy LTTM odpowiada za stworzenie koncepcji, realizację i wdrożenie strategii kampanii oraz dobór i koordynację twórców. Łącznie zaplanowano 9 aktywacji, w tym 2 kampanie CSR i 6 kampanii produktowych, które będą przenikać się na najpopularniejszych platformach społecznościowych: YouTubie, Instagramie oraz TikToku. Pierwszą inicjatywą promowaną przez Green Squad było #Ogarnijnaturę. Zarówno multiplatformowość, jak i wybrani twórcy, to odpowiedź na oczekiwania różnych grup konsumentów, którzy z roku na rok coraz częściej wymagają od marek transparentności działań oraz szczerej i wiarygodnej komunikacji, aby móc łatwiej i trafniej podejmować świadome decyzje zakupowe (Mapa Trendów, Hatalska 2021).
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Wprowadzenie influencerów w inicjatywę Green Beauty odbyło się podczas webinarium poprowadzonego przez Darię Wierszułę, Social Brand Manager Baltics HUB w L’Oreal, firmie-matce Garniera. Gościem specjalnym była nauczycielka mindfullness Karo Tashi, która podczas krótkiego wystąpienia i ćwiczeń uczyła twórców o istocie samoświadomości.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Dobór twórców determinowany był przede wszystkim wartościami, z jakimi kojarzą się odbiorcom. Zależało nam, by reprezentujące Garnier influencerki zgodnie z ideą świadomego rozwoju marki, były wiarygodnym źródłem informacji dla swoich fanów. Cieszymy się, że marka okazała nam w tej materii zaufanie. Wierzymy, że wspólnie pokażemy również, że influencer marketing daje firmom szansę, by działania komercyjne połączyć z użytecznością społeczną i tworzyć projekty mające wpływ – mówi Małgorzata Jakimowicz, client service director agencji TalentMedia.
Jako światowy lider wśród marek kosmetycznych Garnier wdraża do swojej strategii kolejne zielone rozwiązania zgodne ze zrównoważonym rozwojem. W tym roku marka uzyskała certyfikat Cruelty Free International, w ramach programu Leaping Bunny. Program ten wymaga od marki drobiazgowego zbadania całego łańcucha dostaw, pod kątem wykluczenia jakichkolwiek przypadków testowania na zwierzętach. W przypadku marki Garnier certyfikacja wymagała uzyskania deklaracji od ponad 500 dostawców, którzy pozyskują ponad 3 tysiące różnych składników z całego świata. Do 2025 roku marka całkowicie zrezygnuje z wykorzystywania pierwotnego plastiku w opakowaniach swoich kosmetyków, co pomoże zaoszczędzić ponad 40 tys. ton „virgin plastic” rocznie. Do 2025 wszystkie opakowania Garnier będą wytwarzane bez użycia tworzyw pierwotnych oraz będą zdatne do ponownego wykorzystania, recyklingu lub kompostowania. Fabryki Garnier, wykorzystując wyłącznie energię odnawialną, zostaną neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla.