Za strategię, kreację i realizację kampanii odpowiada Grupa Eskadra.
Eskadra została wybrana do realizacji kampanii w drodze przetargu publicznego organizowanego przez Ministerstwo Rozwoju. Planowane działania będą prowadzone w trzech etapach, obejmujących: akcję społeczną, kampanię informacyjno-wizerunkową oraz event finałowy. Komunikacja obejmuje obszary ATL, BTL, Internet oraz kanały social media.
Zobacz również
Koncepcja komunikacji i idea kampanii
Koncepcja kampanii bazuje na postaci Siłacza Społecznego, który walczy z nierównością pomagając słabszym i potrzebującym – osobom zagrożonym wykluczeniem społecznym. Takim bohaterem jest tak naprawdę każdy, kto bezinteresownie pomaga potrzebującym i to właśnie na tych osobach autorzy koncepcji chcieli skupić szczególną uwagę.
Etos bohatera został uosobiony poprzez wykorzystanie ambasadora akcji – prawdziwego siłacza –mistrza świata w rzucie dyskiem, Piotra Małachowskiego, który zachęca Polaków do czynnego zaangażowania się w walkę z nierównością i wykluczeniem społecznym, jakie na co dzień dotyka wielu ludzi. Kluczowe założenie kampanii było proste – zwrócić uwagę na to, co dzieje się wokół i uwrażliwienie na problemy społeczne i pomoc innym.
Kampania „Wyrównujemy szanse” to nie tylko promocja samych funduszy, ale również próba modelowania zachowań społeczeństwa – dzięki wykorzystaniu ambasadora akcji, Ministerstwo Rozwoju promuje propsołeczne postawy wśród Polaków, zachęcając ich do czynnego zaangażowania się w walkę z nierównością.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Zostań Siłaczem Społecznym!
Dzięki funduszom norweskim i EOG, w kampanii „Wyrównujemy szanse” stworzone zostało konkretne narzędzie, które angażuje Polaków i umożliwia pomoc potrzebującym. Za pośrednictwem specjalnego serwisu internetowego – www.silaczespoleczni.org, każdy może zgłosić instytucję ze swojego regionu, która jego zdaniem potrzebuje pomocy. Jak to działa? Należy wybrać rodzaj wsparcia (podarunku), jakiego dana instytucja potrzebuje, wskazać ją jako kandydata, uzasadnić dlaczego właśnie ona wymaga pomocy i wysłać zgłoszenie. Następnie komisja zweryfikuje informacje, oceni i przyzna adekwatne wsparcie rzeczowe. Lista wszystkich instytucji, które można zgłaszać znajduje się w regulaminie na stronie internetowej kampanii. Przykładowi beneficjenci to: domy starców, hospicja, domy samotnej matki, domy matki i dziecka, przedszkola, szkoły, jednostki opiekuńczo-wychowawcze czy domy dziecka.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kampania ma zwracać również uwagę na lokalnych społeczników i wolontariuszy, którzy niosąc pomoc i angażując się w takie akcje są bohaterami społecznymi i wzorem do naśladowania.
Kampania rozpoczęła się 13 czerwca i potrwa do końca sierpnia. Za strategię, kreację i realizację odpowiada Grupa Eskadra, za zakup mediów Effective Media.