„Prowadzę Jestem Trzeźwy” to kampania społeczna, której celem jest promowanie zdrowego i trzeźwego stylu życia. Została zapoczątkowana 20 lat temu przez Krzysztofa Gmyrka, ks. Piotra Brząkalika i dr. Krzysztofa Wilgusa. Projekt jest kontynuowany przez syna Krzysztofa, Pawła Gmyrka – obecnego Prezesa Fundacji. Kampania „Prowadzę Jestem Trzeźwy” wspiera bezpieczeństwo na polskich drogach, a jej symbol – brelok do kluczyków samochodowych towarzyszy w podróży już ponad 200 tysiącom osób w całym kraju, a od 2010 roku także za granicą. Działania Fundacji poparło do tej pory ponad 100 polskich miejscowości.
Najnowszą odsłonę kampanii „Prowadzę Jestem Trzeźwy – Dołącz do mnie!” wspierają Ambasadorowie: Bartosz Ostałowski, Wojciech Chuchała, Adam Giza oraz Rafał Patyra.
Zobacz również
– Spoglądajmy trzeźwo na to co najważniejsze, na życie! Cieszę się, że mogę włączyć się do akcji, która przypomina o tym, że po spożyciu alkoholu należy wsiąść do taksówki albo zająć miejsce pasażera. Każdy z nas spotyka się z rodziną, z przyjaciółmi, bywa na tzw. zakrapianych imprezach – dlatego pamiętajmy o tym, aby przed przekręceniem kluczyka w stacyjce zawsze mieć pewność, że z imprezy zostały już tylko wspomnienia – apeluje dziennikarz telewizyjny Adam Giza.
Dziennikarz sportowy Rafał Patyra zdecydowanie podkreśla, dlaczego kampanie promujące trzeźwość za kierownicą są ważne i potrzebne.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Ludzkie życie to bezcenny dar, dlatego nie możemy wystawiać go na lekkomyślną próbę. Nie wolno nam igrać z nim dla zabawy. Nie mamy prawa narażać siebie i innych na niebezpieczeństwo. Włączam się w tę kampanię, żeby powiedzieć głośne „NIE” nietrzeźwym kierowcom. Prowadzę – jestem trzeźwy. Nietrzeźwy za kierownicę nie siadam. Proste. Odpowiedzialne. Mądre – mówi dziennikarz.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Swój głos poparcia dla działań Fundacji postawił oddać także przedstawiciel świata rajdowego, Wojciech Chuchała, rajdowy Mistrz Europy w klasie ERC2. Jego zdaniem, budowanie świadomości i zrozumienia jak ważne jest bycie trzeźwym za kierownicą, jest jednym z tych aspektów, który powinien być podkreślany i promowany już nie tylko wśród kierowców, ale również w innych środowiskach.
– Głos rozsądku musi płynąć od osób, które towarzyszą kierowcom i biorą bierny udział w spotkaniach, na których pojawia się alkohol. To również do nich chcemy dotrzeć, tak aby na drogach było po prostu bezpieczniej – podkreśla Wojciech Chuchała.
Na udział w kampanii zdecydował się także Bartosz Ostałowski, który jako jedyny na świecie profesjonalny drifter i kierowca rajdowy wyścigowy prowadzi stopami.
– Uważam, że przypominania o trzeźwości za kierownicą nigdy za wiele. Należy mieć świadomość swojego zachowania i wynikających z niego konsekwencji, które mogą okazać się tragiczne. Obowiązkiem każdego kierowcy jest bycie odpowiedzialnym i stanowczym w kwestiach bezpieczeństwa. Nie możemy pobłażać ani sobie, ani innym gdy chodzi o trzeźwość za kółkiem. Od tragedii dzieli nas często tylko jedna nieodpowiedzialna decyzja. Z tych powodów w pełni popieram akcję „Prowadzę Jestem Trzeźwy” – mówi Bartosz Ostałowski.
Kampania obejmie outdoor oraz social media. Oficjalnym hasztagiem kampanii jest #ProwadzęJestemTrzeźwy.