Głównym motywem nowego wizerunku Bonarki są emocje. Jak wpływają one na codzienne wybory konsumentów, kiedy i kto kieruje się emocjami w życiu? Kolejne odsłony kampanii będą miały swój „firmowy” produkt – made in Bonarka.
Wystartowała nowa, długofalowa kampania Centrum Handlowego Bonarka, która pokaże krakowskie centrum w zupełnie nowej odsłonie. Oferta sklepów, nowy komfort przestrzeni, łatwy dojazd, duży wybór towarów, skala promocji to nie najważniejsze atuty Bonarki, lecz jedynie komponenty składające się na jej firmowy produkt, czyli emocje i doświadczenia związane z zakupami oraz wizytą w Centrum Handlowym. Bonarka staje się FABRYKĄ ZAKUPOWYCH EMOCJI, SPRZEDAWCĄ wrażeń, PRODUCENTEM najlepszego i unikalnego doświadczenia zakupowego oferowanego na rynku.
Zobacz również
– Zakupy to emocje. Tak naprawdę nie kupujemy ubrań, butów, książek czy zabawek, lecz emocje im towarzyszące oraz wpływ, jaki mają na nas i nasze otoczenie. „W tym będę wyglądać świetnie”, „to coś, co zwróci uwagę”, „to wywoła uśmiech na jej twarzy”, „dzięki temu poczuję się pewniej” – takie myśli i emocje często towarzyszą naszym zakupowym wyborom. Wizyta w centrum to dopiero początek wrażeń i radości, jakie sprawiamy sobie i innym. O tych wrażeniach i doświadczeniach chcemy opowiedzieć w naszej nowej, kampanii wizerunkowej przygotowanej na ten rok – mówi Katarzyna Kasprzak, Marketing Manager CH Bonarka. Chcemy pokazać, że emocje to firmowe produkty Bonarki. Osią nowego pozycjonowania, komunikacji we wszystkich kanałach, w tym reklamy będzie Bonarka, właśnie jako Fabryka emocji, a nie centrum handlowe – dodaje Kasprzak.
– Zmiana brandingowa w pozycjonowaniu Bonarki opiera się na przejściu od komunikacji opartej na uniwersalnych korzyściach konsumenckich do pokazywania konkretnych doświadczeń zakupowych i zapraszania do współtworzenia ich, indywidualnego odczucia. To zupełnie nowe podejście do pozycjonowania centrum handlowego, w którym produktem stają się emocje, a centrum ich Fabryką – komentuje Dominik Piwek, Head of Marketing & PR NEPI Rockcastle.
Dynamicznie zmienia się styl życia w tym także nasze nawyki zakupowe. Rosną oczekiwania klientów dotyczące wygody robienia zakupów oraz towarzyszących im wrażeń i emocji. Już dziś co trzeci konsument potwierdza, że jego prywatne doświadczenia są jednymi z najważniejszych czynników podczas zakupów.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Dawid Ogrodnik jako brand hero
Twarzą nowego wizerunku a zarazem brand hero produktów firmowych Bonarki został Dawid Ogrodnik – wielokrotnie nagradzany i utalentowany polski aktor teatralny, filmowy i telewizyjny, absolwent krakowskiej PWST. Nowy ambasador marki będzie wcielał się w różne postaci w pięciu różnych odsłonach kampanii.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Elementem zapowiadającym start kampanii była dwutygodniowa akcja polegająca na przejęciu przez Dawida „hakera” Ogrodnika profilu Bonarki w mediach społecznościowych i zabawa z fanami, wkręcenie ich w przejęcie profilu i dywagacje kim jest tajemniczy Dawid. Wszyscy mówili o hakerze Dawidzie, który przejął media społecznościowe Bonarki. Akcja była szeroko komentowana przez najemców centrum, media i inne centra handlowe w Krakowie. W pierwszy tygodniu akcji Bonarka odnotowała blisko 500% wzrostu zasięgu. Do tej pory wpis zdobył ponad 2 tysiące reakcji i kilkaset komentarzy. W kolejnych odsłonach kampanii Dawid Ogrodnik wcieli się w bohaterów, o różnych stylach i osobowościach.
– W naszym nowym pozycjonowaniu sięgnęliśmy po emocje i unikalne doświadczenia zakupowe, które leżą w DNA Bonarki, a które są swego rodzaju esencją wszystkich cech naszej marki. Dawid Ogrodnik ze swoją artystyczną wrażliwością, różnorodnością emocji i wcieleń oraz nieoczywistą, bogatą osobowością staje się doskonałym ucieleśnieniem wizerunku Bonarki – mówi Katarzyna Kasprzak, Marketing Manager CH Bonarka.
Kreacja, że Fiu! Fiu!
– Nowa kreacja jest twistem brandingowym. W pomyśle na pozycjonowanie marki, w sposobie budowania jej narracji oraz stylu prezentacji. To wariacja na temat klasycznej reklamy produktowej lat 60-tych i 70-tych. Pełna dosłowności i sugestywności w obrazie oraz umowności i przewrotności w języku. Jest tutaj wszystko co potrzeba. Producent i jego „emocjonalny” produkt. Odpowiednio nazwany, konfekcjonowany i sygnowany wizerunkiem Brand Hero – mówi pomysłodawca strategii Łukasz Mikoda z Firmy Reklamowej Kuc. Chcieliśmy odejść od uniwersalnej lifestylowej poetyki reklam galerii handlowych na rzecz prostego, acz dwuznacznego przekazu, w którym reklamowane produkty są metaforą emocjonalnych benefitów marki.
Fiu! Fiu! jest pierwszym z limitowanej serii produktem Bonarki towarzyszącym premierowej odsłonie kampanii. To modowy szpan-maker, którego wszyscy potrzebują na wiosnę. Działa jak z płatka, wywołując zachwycające wrażenie nie tylko u samego klienta, ale również nutkę zazdrości u innych fashionistów. Słowem musli to mieć – dodaje – by czuć się wyjątkowym i gotowym na niespodziewane komplementy…w których Dawid Ogrodnik okazał się niezastąpiony i jedyny w swoim rodzaju.
Każda sezonowa kampania Bonarki będzie launchem nowego produktu. W zmienionej konwencji i stylu podyktowanymi rodzajem produktu, a przede wszystkim jego emocjonalnym składem oraz sposobem zastosowania przed, w trakcie i po zakupach. Nowatorskie kreacje zostaną wykorzystane w kanałach digital, social media, outdoor w tym dynamic backlight, citylighty, digital citylighty (OOH), move tv w klubach fitness (DOOH), emisje spotów i sampling w kinie będzie też widoczny w tradycyjnych mediach oraz na wewnętrznych nośnikach Bonarki.
Serię produktów made in Bonarka można zdobyć w akcjach samplingowych prowadzonych w kinie, podczas happeningu w centrum handlowym, konkursach w mediach społecznościowych. Produkty mogą też zdobyć użytkownicy aplikacji „SPOT”. Całą kampanię można śledzić na stronie madeinbonarka.pl.
Emocje w centrum kampanii Bonarki
Bonarka jako FABRYKA ZAKUPOWYCH WRAŻEŃ zapytała dorosłych Polaków o ich emocje. Czy w życiu są emocjonalni czy raczej racjonalni? Jakie emocje chcieliby najczęściej odczuwać, a jakich unikają. Wyniki przeprowadzonego w lutym br. badania wskazują, że nasi rodacy częściej postrzegają się jako osoby racjonalne (55%) niż emocjonalne (45%). Kobiety częściej niż mężczyźni postrzegają siebie, jako osoby emocjonalne, częściej też kierują się w życiu emocjami zarówno własnymi, jaki i innych osób. Nieco rzadziej niż mężczyźni są też przekonane, że do końca potrafią kontrolować swoje emocje.
– Emocje są nieodłącznym elementem życia człowieka. Dlatego chętnie poszukujemy doświadczeń, które dostarczają nam emocji, przede wszystkim tych pozytywnych. Szczególnie ważne jest to teraz, w szybko zmieniających się i niepewnych czasach – komentuje prof. Dominika Maison z Katedry psychologii biznesu i innowacji społecznych Uniwersytetu Warszawskiego, współautorka książki „Psychologia konsumenta”.
Koncept kreatywny przygotowała Firma Reklamowa KUC, komunikację digital poprowadzi agencja Ad Prime, działania w social media Well Done Marketing. Za działania public relations będzie odpowiedzialna Core Values PR.