18 stycznia wystartowała pierwsza odsłona nowej, animowanej platformy komunikacyjnej serwisu Pracuj.pl. Kampania stworzona została we współpracy z agencją Brasil i domem produkcyjnym TELEVISOR. Projekt „W środowisku Pracuj.pl” zaprasza na zabawne i zaskakujące spotkania ze światem zwierząt, symbolizujących różne charaktery i doświadczenia pracowników.
Pracuj.pl sięga po zupełnie nowy format w swoich działaniach marketingowych – marka zaprasza odbiorców kampanii w animowany świat zwierząt, symbolizujących różne charaktery, doświadczenia i zachowania pracowników. Bohaterem pierwszej z serii reklam jest Marian Halski – owca z hal, która dzięki korzystaniu z serwisu, ale także determinacji i przekonaniu o swoich umiejętnościach, znajduje pracę zgodną ze swoimi oczekiwaniami i kompetencjami. W następnych spotach poznamy kolejnych zwierzęcych bohaterów środowiska Pracuj.pl, którzy będą mierzyć się z wyzwaniami i szansami na rynku pracy.
Za koncepcję kreatywną platformy „W środowisku Pracuj.pl” odpowiada agencja Brasil. Została ona wybrana do współpracy w wyniku przetargu rozpoczętego na koniec 2019 roku.
Zobacz również
– Od zawsze wiadomo, że środowisko pracy to dżungla, w której obowiązują określone prawa natury. Potrzeba czasu i doświadczenia, żeby nauczyć się w tej przestrzeni poruszać i dzięki temu czuć się tu spełnionym, zadowolonym, usatysfakcjonowanym. Marka Pracuj.pl jest liderem na rynku rekrutacji, dlatego jej zaangażowanie w upraszczanie i ułatwianie poznawania tego świata jest w pełni uzasadnione – zauważa Michał Wronecki, client service director z agencji Brasil.
Pracuj.pl zdecydowało się na nową ideę kreatywną po serii „Szef i Reszta”, która przez blisko 4 lata wykorzystywana była w działaniach marketingowych skierowanych do kandydatów. Nowa koncepcja ma pozwolić marce na zróżnicowanie komunikacji Pracuj.pl pod względem promowania serwisu i jego konkretnych funkcji do różnych grup docelowych.
– Szukaliśmy pomysłu, który pozwoli nam pokazać szerokie spektrum postaw i wyzwań, przed którymi stają kandydaci z różnych grup zawodowych. Koncepcja „W środowisku Pracuj.pl” świetnie wpisała się w te oczekiwania – podkreśla Elżbieta Flasińska, Dyrektorka Marketingu B2C w Grupie Pracuj.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Za realizację spotów odpowiada dom produkcyjny TELEVISOR, a ich reżyserem jest Paweł Krzemiński. Jak zauważa, przy tworzeniu animowanego świata nowych bohaterów Pracuj.pl szczególnym wyzwaniem było nadanie życia bohaterom, którzy wzbudzą pozytywne emocje odbiorców już w formie krótkiego klipu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Antropomorfizacja, czyli przypisywanie ludzkich cech zwierzęcym bohaterom jest zabiegiem dość powszechnym. Nie bez powodu: emocje przekazywane w ten sposób są bardzo szybko rozpoznawane przez widzów. Na tym zależało nam najbardziej. Wraz ze studiem Televisor stworzyliśmy sympatycznych, a jednocześnie charakternych, dowcipnych i rozpoznawalnych animowanych bohaterów. Wygenerowaliśmy im cały świat, w którym żyją i podejmują najważniejsze zawodowe decyzje. Dzięki temu, że cały świat zbudowaliśmy w stylizowanej animacji 3D, mogliśmy pozwolić sobie na rozmach, humor czy niezauważalne na pierwszy rzut oka niuanse – opowiada Paweł Krzemiński, reżyser w TELEVISOR.
Pierwsza odsłona kampanii „W środowisku Pracuj.pl” potrwa od 18 stycznia do końca marca. Planowany jest szeroki miks mediów, obejmujący ogólnopolskie kanały telewizyjne, digital, serwisy VOD, social media oraz współprace influencerskie. Za zakup mediów TV i digital odpowiada dom mediowy K2 Precise. Kampanie performance i video marketing prowadzi Zespół Promocji Online Pracuj.pl. Kampanie w mediach społecznościowych wspiera agencja More Bananas, za współpracę z influencerami odpowiada MCS.agency. Działania PR earned i paid towarzyszące kampanii wspiera agencja Linkleaders.