Rozpoczęła się kolejna odsłona ogólnopolskiej kampanii społeczno-informacyjnej Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 (NPRCz 2.0) na lata 2021 – 2025, która ma na celu promocję czytelnictwa oraz bibliotek. Do 20 października w stacjach radiowych i telewizyjnych będą emitowane dwa 30-sekundowe spoty, adresowane do różnych grup odbiorców. Działania w Internecie potrwają do końca 2022 r.
Przez miesiąc w telewizji i radiu, a przez ponad kwartał w Internecie kampania będzie przypominała o tym, że warto czytać – w każdym wieku, miejscu i czasie. Kampania medialna ma również za zadanie budowanie rozpoznawalności marki NPRCz 2.0.
Zobacz również
Jesienna edycja działań promocyjnych obejmuje dwa spoty wideo: jeden skierowany do dzieci, młodzieży i rodziców, drugi – do seniorów. Spoty zostały przygotowane w dwóch wersjach o długości 30 sek. (telewizja, radio, Internet) i 60 sek. (Internet) i przedstawiają czytanie jako interesujący i angażujący sposób spędzania czasu. Kontekstem kampanii NPRCz 2.0 są indywidualne i społeczne korzyści płynące z czytania.
Celem spotów jest przekonanie, że książki są dobrymi towarzyszami naszej codzienności, a czytanie – wartością samą w sobie, bowiem pobudza wyobraźnię, poprawia pamięć, uczy krytycznego myślenia i komunikowania się z innymi. Czytanie to szansa, żeby być na bieżąco, integrować się, rozwijać relacje z rodziną i przyjaciółmi. To także dobry relaks. „Nieważne gdzie czytasz, ile, kiedy, ani dlaczego” – przekonują bohaterowie spotu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Regularne aktywności promocyjne NPRCz 2.0 w Internecie zaplanowane zostały do końca 2022 r. Działania w sieci oparte będą na 30- i 60-sekundowych spotach. W mediach społecznościowych, tj. na Facebooku, Instagramie i TikToku czytelnictwo promować będą także kilkusekundowe materiały wideo, przygotowane z myślą o użytkownikach tych kanałów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kampanię NPRCz 2.0 zainaugurował pod koniec 2021 r. spot wizerunkowy budujący świadomość Programu i jego identyfikacji wizualnej. Koncepcja komunikacji oraz logotyp Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 zostały zbudowane na skojarzeniach z książką oraz partykułą pytającą „CZY”, która jednocześnie jest pierwszą sylabą wyrazu „czytanie” i zachęca do czytelniczej zabawy.
Za kampanię odpowiada Narodowe Centrum Kultury, które koordynuje komunikację i promocję NPRCz 2.0. Koncepcję kreatywną kampanii przygotowała agencja Punchline. Spoty wyprodukowało Watchout Studio, a postprodukcją zajęło się studio Lunapark. Logotyp NPRCz 2.0 powstało w studiu Elipsy.