…kiedy pierwsze tryumfy święcił legendarny DS19.
W czwartkowy wieczór salon marki DS zamienił się na tętniący życiem pasaż sztuki wypełniony koncepcją Fundacji Polskiej Sztuki Nowoczesnej. Marka DS i jej partnerzy zaprezentowali limitowaną serię ręcznie malowanych wazonów. Część kolekcji ceramiki, została pokryta lakierem samochodowym, używanym na seryjnych modelach z gamy DS Automobiles. Jest to próba zastosowania techniki wykorzystywanej w produkcji przemysłowej, którą również powiela się w sztuce użytkowej. Zamiarem twórców wystawy był powrót do stylistyki lat 60. Kolorowe, nieregularne plamy, nitkowe dekoracje nawiązują do twórczości Pabla Picassa często przywoływanej w polskiej ceramice lat 50-60. Wiele wzorów wykonywano wówczas jedynie w limitowanych seriach, a ręczna dekoracja uczyniła z przywoływanych polskich projektów ceramiki obiekty unikatowe. Polskie „Pikasy” – tak nazywano wówczas ceramikę nawiazującą do twórczości Picassa – były wyznacznikiem gustu właściciela oraz symbolem nowoczesności.
Zobacz również
Wystawa, która została otwarta w czwartkowy wieczór pozwoliła spojrzeć na markę DS z zupełnie nowej perspektywy. Stylistyka, która cechuje tamtą epokę w sztuce przypomina również historię niezwykłej linii nadwozia oraz legendę samochodów DS.
– To już 3 edycja wystaw w naszym salonie. Od maja 2015 roku, kiedy nawiązaliśmy współpracę z Fundacją Polskiej Sztuki Nowoczesnej staramy się powiązać 60-tenią tradycję marki DS z awangardą. Każda z naszych wystaw jest inna. Mieliśmy już elementy mody, makietę rampowca z 1925 roku a także wystawę fotografii. Tym razem marka DS zaprasza do podziwiania prac Malwiny Konopackiej. Projektantki i Ilustratorki, której rysunki można zobaczyć na bluzach, meblach i tekturowych zabawkach. Może w przyszłości również na samochodach marki DS – powiedział Tomasz Mucha, PR Manager marki DS.
Udział DS w tym projekcie nie jest przypadkowy. Marka dostrzega konotacje łączącą motoryzację ze sztuką i zwraca uwagę, że projektowanie samochodów to proces kreacji czerpiący inspiracje z prac nowoczesnych artystów. Dlatego też salon marki DS w Warszawie przy Al. Krakowskiej 206 jest nowym centrum kultury, w którym artysta ma szansę wyrazić siebie i swoje emocje.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Wystawę będzie można odwiedzać od 21 kwietnia do 31 lipca 2016 roku, w Salonie marki DS przy Al. Krakowskiej 206 w Warszawie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing