Blisko 80 tys. nowych drzew, czyli ponad 9 ha lasów pojawi się na mapie Polski. Dzięki współpracy Grupy LUX MED z Lasami Państwowymi trzy firmy, które zwyciężyły w tegorocznym wyzwaniu Healthy Cities, posadzą lasy. Wiemy też na jakie inicjatywy zwycięskie miasta przeznaczą 60 tys. zł z Zielonego Budżetu.
Celem czerwcowego wyzwania Healthy Cities, realizowanego przez Grupę LUX MED, było zachęcenie jak największej liczby osób do podejmowania aktywności fizycznej, którą można przeliczyć na kroki. Trzy zwycięskie firmy – Elsat, ZEC Service i Societe Generale Insurance Poland – w ramach nagrody posadzą lasy w Nadleśnictwach: Siewierz, Oława, Oleśnica Śląska. Łącznie będzie to ponad 9 ha lasów. Pierwsze nasadzenia odbyły się w sobotę 22 października.
Zobacz również
Jesteśmy dumni, że udało nam się zachęcić do aktywności fizycznej aż 9 tys. osób. Trzy najaktywniejsze firmy odebrały już nagrody i rozpoczęły sadzenie własnych lasów. Cieszymy się, że zwycięzcy mogą nie tylko zrobić coś dobrego dla planety, ale także zintegrować się i po prostu dobrze bawić. Wierzę, że takie inicjatywy przynoszą długofalowe korzyści – mówi Anna Rulkiewicz, prezes Grupy LUX MED.
Z danych opublikowanych przez United Nations Climate Change wynika, że 1 ha gruntu leśnego w Polsce pochłania rocznie średnio 2,5 t CO2. Dotychczas w ramach wyzwania Healthy Cities, Grupa LUX MED wraz z Lasami Państwowymi odnowiła 50 ha lasów w Polsce. Teraz ten wynik powiększy się o kolejne 9 ha, co oznacza, że posadzone drzewa w całym cyklu swojego życia będą pochłaniały ok. 23 tony CO2 rocznie[1].
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Zielone nagrody dla miast
Nagrodą dla trzech najbardziej aktywnych w wyzwaniu miast, czyli Świętochłowic, Świnoujścia i Ostrołęki był Zielony Budżet, o łącznej wartości 60 tys. zł. Środki te przeznaczone zostały na wsparcie wybranych inicjatyw proekologicznych i sportowych. Świętochłowice – lider rankingu Healthy Cities w kategorii miasta, planuje za uzyskaną nagrodę zakupić:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- pola lawendowe z hotelami dla ptaków i owadów,
- budki dla kaczek i gołębi,
- ocieplane budki dla kotów,
- ocynkowane pojemniki na korki.
Świnoujście i Ostrołęka postanowiły przeznaczyć wygrane na sprzęt elektroniczny, który wesprze upowszechnianie kultury fizycznej wśród mieszkańców.
[1] Dane: unfccc.int/documents/461817