TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Wyzwanie Healthy Cities – nowe lasy i zielone inicjatywy miejskie

O autorze
1 min czytania 2022-11-04

Blisko 80 tys. nowych drzew, czyli ponad 9 ha lasów pojawi się na mapie Polski. Dzięki współpracy Grupy LUX MED z Lasami Państwowymi trzy firmy, które zwyciężyły w tegorocznym wyzwaniu Healthy Cities, posadzą lasy. Wiemy też na jakie inicjatywy zwycięskie miasta przeznaczą 60 tys. zł z Zielonego Budżetu.

Celem czerwcowego wyzwania Healthy Cities, realizowanego przez Grupę LUX MED, było zachęcenie jak największej liczby osób do podejmowania aktywności fizycznej, którą można przeliczyć na kroki. Trzy zwycięskie firmy – Elsat, ZEC Service i Societe Generale Insurance Poland – w ramach nagrody posadzą lasy w Nadleśnictwach: Siewierz, Oława, Oleśnica Śląska. Łącznie będzie to ponad 9 ha lasów. Pierwsze nasadzenia odbyły się w sobotę 22 października.

Jesteśmy dumni, że udało nam się zachęcić do aktywności fizycznej aż 9 tys. osób. Trzy najaktywniejsze firmy odebrały już nagrody i rozpoczęły sadzenie własnych lasów. Cieszymy się, że zwycięzcy mogą nie tylko zrobić coś dobrego dla planety, ale także zintegrować się i po prostu dobrze bawić. Wierzę, że takie inicjatywy przynoszą długofalowe korzyści – mówi Anna Rulkiewicz, prezes Grupy LUX MED.
LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Z danych opublikowanych przez United Nations Climate Change wynika, że 1 ha gruntu leśnego w Polsce pochłania rocznie średnio 2,5 t CO2. Dotychczas w ramach wyzwania Healthy Cities, Grupa LUX MED wraz z Lasami Państwowymi odnowiła 50 ha lasów w Polsce. Teraz ten wynik powiększy się o kolejne 9 ha, co oznacza, że posadzone drzewa w całym cyklu swojego życia będą pochłaniały ok. 23 tony CO2 rocznie[1].

Zielone nagrody dla miast

Nagrodą dla trzech najbardziej aktywnych w wyzwaniu miast, czyli Świętochłowic, Świnoujścia i Ostrołęki był Zielony Budżet, o łącznej wartości 60 tys. zł. Środki te przeznaczone zostały na wsparcie wybranych inicjatyw proekologicznych i sportowych. Świętochłowice – lider rankingu Healthy Cities w kategorii miasta, planuje za uzyskaną nagrodę zakupić:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • pola lawendowe z hotelami dla ptaków i owadów,
  • budki dla kaczek i gołębi,
  • ocieplane budki dla kotów,
  • ocynkowane pojemniki na korki.

Świnoujście i Ostrołęka postanowiły przeznaczyć wygrane na sprzęt elektroniczny, który wesprze upowszechnianie kultury fizycznej wśród mieszkańców.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

[1] Dane: unfccc.int/documents/461817