„Jeszcze nie tak dawno, w obliczu kryzysu, specjaliści ds. PR-u przepowiadali mocną pozycję PR-u i przesunięcie budżetów. Jak jest dziś, w dobie komunikacji 360 stopni, agencji full service i digital? Czy spece od public relations mogą, z ręką na sercu, powtórzyć te słowa? Czy agencje PR, wygrywające międzynarodowe konkursy reklamowe, stanowią realną konkurencję dla reklamy? A może PR to tylko dodatek do jej promowania?” – tak tematy październikowego Dialogu PR kreśli Edyta Skubisz, redaktor naczelna PRoto.pl.
Do debaty tym razem zaprosiliśmy:
Natalię Hatalską (hatalska.com),
Tytusa Klepacza (juror Cannes Lions, do września 2014 Concept Director, 180hb+Jung von Matt),
Michała Pawelca (Bla Bla Car)
Dirka Aartsa (Member of the Board and Co-chair EMEA w PROI Worldwide)
Wojciecha Borowskiego (McCann Group)
Zobacz również
„Dialog odmieniamy w komunikacyjnym świecie przez wszystkie przypadki, teraz pora na dyskusję o przyszłości rynku PR i reklamy. Kto będzie w posiadaniu »story«? Czy PR to narzędzie, które uzupełnia kampanijne spoty? A może reklama będzie jedynie obrazować wizje kreśloną przez PR? Rynek się zmienia, widzimy to na co dzień – debata, której jesteśmy partnerem, to sposobność podzielenia się spostrzeżeniami z każdej perspektywy rynku” – zachęca Michał Szapiro, Director Corporate Communication & Reputation Management w 24/7 Communication.
Podczas spotkania sprawdzimy, jak w obliczu tych zmian wygląda współpraca obydwóch branż. Poznamy opinie tych, którzy takie kampanie tworzą i oceniają na międzynarodowych konkursach. Zbadamy, dlaczego – jak twierdzi Tytus Klepacz, Concept Director, 180hb+Jung von Matt, juror Cannes Lions – „promocja polskich rozwiązań kreatywnych na świecie jest dość słaba, a przy promocji festiwalowych kejsów najczęściej pracują same teamy kreatywne bez wsparcia działów PR”. Omówimy te kejsy, które dzięki wzorowej pracy zespołowej reklamy i PR-u zostały docenione w świecie (kampania „Język polski jest ą-ę”). Prezes Instytutu Monitorowania Mediów Paweł Sanowski przedstawi raport „Między reklamą a PR. Polski rynek reklamowy w pierwszym półroczu”.
Wspólnie z Dirkiem Artsem, przedstawicielem PROI – globalnej sieci niezależnych agencji PR – i strategiem komunikacji dla takich firm jak: McDonald, Microsoft, Wedel, Eltel, Tebodin, P&G, Wizz Air, Mattel i Tesco, zastanowimy się, czy tylko reklama przekłada się w widoczny sposób na sprzedaż. Czy kreatywność to jedynie jej domena? Spróbujemy również odpowiedzieć na pytania: Co z markami takimi jak Viagra czy Linux, wykreowanymi zupełnie bez udziału reklamy, tylko przy wykorzystaniu narzędzi PR-owych? Oraz: Kto kreuje trendy, a kto za nimi ślepo podąża?
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Razem z Michałem Pawelcem z BlaBlaCar odkryjemy, na co zwraca uwagę klient i na co chętniej wydaje pieniądze? Co, według niego, lepiej sprzedaje produkt, a co „pozwala opowiadać ciekawsze historie”, jakie działania sprawią, że „marka będzie kojarzona z pewnym stylem życia”, a jakie „pozwolą umiejscowić produkt w szerszym kontekście” czy „pomogą w edukacji rynku”. I wreszcie – wspólnie z ekspertką w dziedzinie alternatywnych form komunikacji marketingowej i znaną trendwatcherką Natalią Hatalską, sprawdzimy, jak na obecną sytuację na rynku wpłynął Internet.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Na koniec zastanowimy się, czy rynek komunikacji stoi obecnie w obliczu drastycznej rewolucji oraz czy w miejsce starych podziałów pojawią się nowe. Dyskusję będzie moderował prezes McCANN Worldgroup w Polsce, Wojciech Borowski, który zarządza 5 wchodzącymi w jej skład firmami: agencją reklamową McCANN, agencją marketingu zintegrowanego Momentum, agencją digitalową MRM//McCANN, agencją Public Relations Weber Shandwick i agencją produkcyjną CRAFT.
Patronami medialnymi spotkania są Magazyn Brief oraz Nowy Marketing, a partnerem Instytut Monitorowania Mediów i IAB Związek Pracodawców Branży Internetowej. Udział w konferencji jest bezpłatny. Liczba miejsc jest ograniczona. Zapisz się już dziś!