TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

YES rezygnuje z rozdawania obrączek dla związków jednopłciowych. Akcja spotkała się z falą krytyki

YES zrezygnowała z kampanii #YESforLove, w ramach której każda osoba, która w czerwcu kupiła pierścionek zaręczynowy, miała szansę otrzymać obrączki w prezencie od marki, gdy związki partnerskie w Polsce zostaną zalegalizowane. Akcja spotkała się z negatywnym odbiorem.
O autorze
2 min czytania 2023-06-15

[Aktualizacja: 15.06.2023, godz. 10:50]

Po opublikowaniu akcji w mediach społecznościowych na markę YES spadła fala krytyki. Wśród nich pojawiły się także komentarze od społeczności LGBTQ+. Odbiorcom nie spodobała się formuła konkursu.

– Organizujecie konkurs, który w podręcznikach do marketingu będzie wklejany jako definicja Rainbow washingu. I który zwyczajnie upokarza (tak, to dobre słowo – upokarza) pary jednopłciowe – napisała Janina Bąk, aktywistka i influencerka. 

W związku z negatywnym odbiorem kampanii, YES postanowiło z niej zrezygnować i przeprosić za zaistniałą sytuację. 

– W odpowiedzi na liczne negatywne komentarze pod jej adresem, zdecydowaliśmy się z niej zrezygnować. Popełniliśmy błąd. Przepraszamy. Zrozumieliśmy, dlaczego wielu z Was poczuło się źle z naszą komunikacją. Na pewno w niewłaściwy sposób sformułowaliśmy regulamin. Zdajemy sobie również sprawę z powagi tematu, jakim jest zmiana prawa na bardziej równościowe. Będziemy bardziej uważni na Wasz głos i opinie, a także zapewniamy, że tak jak do tej pory, pozostajemy sojusznikami społeczności LGBTQ+ – czytamy w oświadczeniu na Instagramie YES.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

[Publikacja: 12.06.2023]

Już od kilku lat Polska jest na ostatnim miejscu wśród krajów Unii Europejskiej jeżeli chodzi o traktowanie osób LGBTQ+ z uwzględnieniem ochrony przed dyskryminacją i mową nienawiści, wsparcia życia rodzinnego czy równości prawnej. Osobom nieheteronormatywnym żyje się u nas najgorzej w Europie i w żadnej sferze nie mogą liczyć na wsparcie państwa. 

Tymczasem w styczniu 2023 roku Europejski Trybunał Praw Człowieka w Strasburgu wydał przełomowy wyrok, według, którego państwa mają obowiązek uznać związki tej samej płci i zapewnić im ochronę prawną.⁠ Niestety Polska wciąż nie podjęła żadnych kroków prawnych, by uregulować status związków jednopłciowych, a Trybunał nie może narzucić zmian ustawodawczych.⁠ Czy jest szansa, aby coś się w tej sprawie zmieniło? 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Od lat w swoich reklamach pokazujemy Polskę tolerancyjną i przyjazną wszystkim, w tym osobom LGBTQ+, bo w takim kraju chcielibyśmy żyć i wierzymy, że każdy z nas może zawalczyć o to, by było to możliwe – mówi Justyna Lach, dyrektorka marketingu firmy YES. – W naszej ostatniej kampanii #JestemPrzyszłościa można zobaczyć  ślub pary jednopłciowej, bo uważamy że jest to prawo, które powinno być równe dla wszystkich. W miesiącu dumy chcemy o tym mówić głośniej. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

YES ma z tej okazji kampanię nagłaśniającą potrzebę legalizacji związków jednopłciowych. Każda osoba, która w czerwcu kupi pierścionek zaręczynowy, może otrzymać obrączki w prezencie właśnie wtedy, gdy w końcu związki partnerskie zostaną zalegalizowane. Wystarczy, że na instagramie wrzuci zdjęcie z zaręczyn z opisem #YESforLove

YES wytypował 4 kultowe modele ze swojej oferty – obrączki te będą symbolizowały nie tylko miłość, ale też równość i wolność.⁠ 

– Jesteśmy całym sercem za równością, sprawiedliwością, szacunkiem i otwartością – mówi Justyna Lach. – Im głośniej będziemy domagać się legalizacji związków jednopłciowych, tym większa jest szansa, że to się w Polsce stanie. 

PS Reakcje marek z okazji Pride Month 2022 

Tu znajdziecie nasze podsumowanie zeszłorocznych inicjatywy marek, które wspierają społeczność LGBTQ+

PS 2 Marketing inkluzywny, czyli jak marki wyróżniają „niewidzialne” społeczności

Marketerzy dostrzegli fakt, że w social mediach pojawił się odwrót od wyidealizowanych obrazków i nastąpił zwrot w stronę „prawdziwego” życia. Z tego powodu coraz więcej działań marketingowych skupia się dziś na pomijanych dotąd mniejszościach. To marketing inkluzywny, którego definicje rozwinęliśmy w naszym Trendbooku 2023.