Bezgotówkowe zakupy z odroczoną płatnością w sklepach stacjonarnych będą realizowane z wykorzystaniem aplikacji mobilnej Mokka, udostępnionej Doradcom Klienta YES oraz Verona. Klienci będą mogli skorzystać z wielu planów płatniczych takich jak np. odroczenie płatności o 30 dni czy wygodnych systemów ratalnych (3, 6 lub 10 miesięcy). Ponadto, w pierwszych tygodniach współpracy Mokka i YES przygotowały promocję „Raty 0% na 3m-ce” dla klientów zainteresowanych rozłożeniem płatności na dłuższy okres czasu.
– Nasi Klienci mają coraz wyższe oczekiwania dotyczące obsługi, w tym wyboru rodzaju płatności. Chcemy zapewnić im wszystkie, dogodne rozwiązania płatnicze, dzięki którym doświadczenia zakupowe w naszych Salonach sprzedaży będą utrzymywały stale wysoki poziom. Dzięki współpracy z Mokka nasi Klienci otrzymają możliwość odroczenia płatności o 30 dni lub rozłożenia zakupu na raty. Chcemy też w ten sposób dotrzeć do młodszych grup konsumentów z pokolenia Z i Y, którzy są głównymi użytkownikami buy now pay later. – komentuje Piotr Chojnacki, dyrektor działu sprzedaży detalicznej YES.
Zobacz również
– BNPL oferuje wiele korzyści dla sklepów – znaczny wzrost średniego koszyka, wysoką konwersję i wzrost lojalności klienta. Z raportu The Global Payments Report opracowanego przez Worldpay wynika, że już w 2024 roku w Europie, płatności odroczone będą stanowiły około 14% wszystkich metod płatności w sklepach internetowych oraz sporą część płatności stacjonarnych. Trend ten nie omija rynku biżuterii i akcesoriów, dlatego w perspektywie czasu branża ta również będzie poszukiwała i wdrażała tego typu rozwiązania, by spełniać potrzeby młodszych grup klienckich – komentuje Bartosz Malinowski, dyrektor sprzedaży Mokka.
Szacuje się, że w Polsce ok. 2% zakupów finansowanych jest przy wykorzystaniu płatności odroczonych, podczas gdy W Europie jest to już 7%. W ubiegłym roku za zakupy internetowe BNPL zapłaciło 400 tys. Polaków, a regularnie w tym modelu może kupować nawet 3-3,5 mln Polaków.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach