Młodzi uczestnicy mogli zabłysnąć pomysłowością w odpowiedzi na prawdziwy brief klienta, a przy okazji zdobyć doświadczenie i porównać się z rówieśnikami z branży. Podobnie jak w poprzednich edycjach, uczestnicy zmierzyli się z briefami w siedmiu kategoriach — Print, Design, Film, Digital, PR, Media, Clients oraz dodatkowej – Open. Mieli na to 24 lub 48 godzin, w zależności od kategorii.
Z roku na rok frekwencja rośnie – tegoroczna edycja może pochwalić się popisem kreatywności przez niemal 150 dwuosobowych teamów. W tym roku świętujemy 25-lecie Young Creatives. Prace uczestników zostały ocenione przez doświadczonych dyrektorów kreatywnych, strategów, reżyserów, marketerów oraz designerów.
Pora zatem na podsumowanie tegorocznego konkursu YC 2023!
Przedstawiamy skład jurorski, partnerów oraz nagrodzonych w następujących kategoriach:
Design – Zwycięzcy: Małgorzata Dragun i Małgorzata Światlak (Performance Media)
#NMInsights: Polskie podcasty o marketingu i e-commerce warte słuchania
Wyróżnieni: Marta Adamkowska i Miłosz Maciejewski (Molecular Creative); Kamil Markiewicz i Michalina Przestrzelska (K2 Create)
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Skład jurorski: Kaja Dobrzańska (przewodnicząca), Marcin Szmidt, Zuzanna Rawa, Bartłomiej Kalinowski oraz Jakub Kiciński.
Partner: Muzeum Historii Kobiet, z Anną Kowalczyk na czele.
Media – Zwycięzcy: Michał Piaskowski i Marta Jastrzębowska (Value Media)
Wyróżnieni: Jakub Sakowski i Natalia Masłowska (Fabryka Marketingu); Kateryna Kozlova i Zuzanna Pawlikowska (SALESTUBE)
Skład jurorski: Paulina Złotnicka (przewodnicząca), Bartosz Brennek, Ewa Piotrowska, Alicja Pietraszewska, Marta Czarnecka, Krzysztof Gońka.
Partner: Strepsils/Reckitt z przedstawicielami: Agata Kankowska i Aleksandra Pilipiuk
Clients – Zwycięzcy: Karolina Chmielewska i Claudia Cyndecki Delcol (Just Eat Takeaway)
Wyróżnieni: Urszula Czajka i Karolina Buda Maspex; Błażej Kobus i Maciej Przybylski BNP Paribas
Skład jurorski: Małgorzata Drozdowska (przewodnicząca), Dawid Pożoga, Marcin Sosiński, Ela Twardowska
Partner: Muzeum Etnograficzne (Robert Zydel)
Digital – Zwycięzcy: Tomasz Świstuń i Mateusz Sierpiński (DDB Warszawa)
Wyróżnieni: Sara Dusza i Weronika Sieniuć (Publicon Services); Anna Ziemkiewicz i Kinga Bednarska (LiquidThread)
Skład jurorski: Michał Bucholc (przewodniczący), Albert Stęclik, Marcin Pyszora, Helena Smoczny, Magdalena Banasik
Partner: Shutterstock (Jacek Dwórznik, Jakub Nguyen Duc)
Print – Zwycięzcy: Aleksandra Duk i Monika Olkiewicz (LUCKYYOU)
Wyróżnieni: Martyna Harasimowicz i Vadym Solowski (Saatchi&Saatchi); Milena Zielonka i Kamila Kowalska (DDB Warszawa); Anna Napiórkowska i Ewa Momot (HOLO); Joanna Bauer i Joanna Wojtach (180HEARTBEATS + JUNG V MATT)
Partner kategorii Print – Stowarzyszenie Sędziów Polskich IUSTITIA (Bartłomiej Przymusiński)
Film – Zwycięzcy: Gabriela Wiśniewska (KERRIS) i Urszula Mitura (MADOGZ)
Wyróżnieni: Aleksandra Belash i Marta Jagodzińska (Plej)
Skład jurorski Print i Film: Tomek Zieliński (przewodniczący), Mateusz Cukierski, Kasia Nowacka, Patryk Michoń, Adriana Hochmańska
Partner kategorii Film – IKEA (Karolina Szabłowska, Aleksandra Młyńska)
PR – Zwycięzcy: Ilona Rutkowska i Jakub Macyszyn (Good One PR)
Wyróżnieni: Adrianna Skałuba-Berecka (BrandLift) i Piotr Ostrowski 38 PR & Content Communication; Małgorzata Krześniak i Patryk Kukliński (QL Hunters); Ewa Grabek i Szymon Dziewięcki (SEC Newgate CEE)
Skład jurorski: Katarzyna Życińska (przewodnicząca), Marta Ulman, Anna Simon, Helena Korniejew, Jarosław Bańda, Stefan Bogucki
PR – Partner: SAMSUNG (Paweł Dąbrowa, Hanna Żurek, Magdalena Rzepnicka)
Open – Zwycięzcy: Rafał Chobot, Aleksandra Miernik (Labcon)
Wyróżnieni: Katarzyna Rasińska i Irena Kostrzębska (VMLY&R); Sylwia Sobol i Aleksandra Szajnecka (Molecular Creative); Krystian Wojtkowski i Ela Konopińska-Dudek (Przestrzeń); Małgorzata Krześniak i Patryk Kukliński (QL Hunters); Sonja Klimczak i Daria Podleśna (Dentsu)
Skład jurorski: Adam Sierociński (przewodniczący), Małgorzata Majcher, Wojtek Ciszkiewicz, Ania Czubaszek, Kacper Potępski, Dorota Nowakowska
Open – Partner: TIK TOK (Dominika Sirlo)
– Jako organizatorzy pragniemy podziękować wszystkim, którzy poświęcili swój czas i energię na rozwój konkursu. Z roku na rok frekwencja rośnie, co bardzo nas cieszy. Jeszcze raz gratulujemy zwycięzcom, i cieszymy się na kolejną edycję. Już nie możemy się doczekać! – podkreśla Damian Tokarski, project manager Young Creatives.
PS Znamy zwycięzców Young Creatives Cannes 2022
Young Creatives od ponad 20 lat pozwala wydobyć na światło dzienne świeżość i oryginalność w myśleniu o komunikacji marketingowej młodych osób. Przypomnijmy najzdolniejszych młodych kreatywnych laureatów Young Creatives Cannes 2022.