Zadaniem uczestników było wypełnienie poniższego briefu, przygotowanego przez Roberta Zydla (Saatchi & Saatchi Poland) i Piotra Chrobota (Interactive Solutions):
KONTEKST
Opozycja pomiędzy naturą i kultura jest tak stara, jak stara jest cywilizacja. Oczywiście w naszych czasach nabiera szczególnego znaczenia. Mieszkańcy miast żyją w przetworzonym środowisku, w które wciąż wciska się to, co związane z natura lub biologią. Nie zawsze potrafimy sobie z tym dobrze poradzić. Pies to przyjaciel człowieka, ale także obowiązek. Obowiązek, który jest nie tylko wobec zwierzęcia, ale także wobec wspólnoty, z którą współdzieli się przestrzeń publiczną.
Zobacz również
PROBLEM
110 tys. warszawskich psów codziennie wydala z siebie 5,5 tony odchodów. Zdecydowana większość z nich zalega w parkach, trawnikach, a nawet chodnikach Warszawy. Wielu właścicieli psów nie ma nawyku sprzątania po swoich czworonogach. Z jednej strony nie ma do tego wciąż przygotowanej infrastruktury (psie toalety, woreczki i pojemniki na odchody) z drugiej biologiczny temat związany z wydalaniem jest w naszej kulturze tematem tabu.
GRUPA DOCELOWA
- Właściciele czworonogów, którzy nie sprzątają po swoich psach – zadanie przekonanie do zmiany postawy
- Właściciele psów sprzątających – utwierdzenie w tym, że ich postawa jest słuszna i godna naśladowania.
- Mieszkańcy Warszawy, bez psów – zwrócenie uwagi na problem.
ZADANIE
Znajdź sposób, który zachęci do sprzątania po swoim psie.
Klient
Miasto Stołeczna Warszawa
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Budżet
100 000 zł z mediami
Słuchaj podcastu NowyMarketing
INNE INFORMACJE
Najpopularniejsze rasy psów w Polsce: owczarek niemiecki, yorshire terrier, labrador retriever (uwaga w rankingu nie uwzględniono kreoli).
Zespoły i prace, które zakwalifikowały się do dalszego etapu:
1 Saatchi & Saatchi Poland: Marta Frączek, Quentin Carenzo
2 K2: Daniel Przygoda, Piotr Szkałuba
5 Leo Burnett Warszawa: Małgorzata Nierodzińska, Joanna Sroka
6 Leo Burnett Warszawa: Paulina Grochowska, Adam Zdeb
8 OS3 Multimedia: Radek Błoński, Mikołaj Guziuk
9 Ogilvy & Mather Advertising: Wiktor Bielski, Bartłomiej Walczuk
10 Ogilvy & Mather Advertising: Marcin Pucyk, Kamil Kotarba
16 McCann Warsaw: Katarzyna Ciejka, Mateusz Gaca
17 Lemon Sky: Barbara Niedziela, Dawid Frątczak
28 Me & My Friends: Szymon Dyjach, Grzegorz Rauch
Kolejne zespoły na następnej podstronie
31 Hackett Hamilton: Joanna Witkowska, Krzysztof Niemyski
32 Havas Worldwide: Martyna Gliniecka, Wiktor Malinowski
35 Change Integrated: Marcin Mioduski, Maria Brylińska
36 Change Integrated: Karolina Pietrzyk, Damian Grudzień
37 Change Integrated: Agata Bańkowska, Jacek Karaś
42 Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants: Marlena Żukowska, Kornelia Hećman
44 Advertajzing: Mateusz Przybysz, Kuba Nowak
49 VML Poland: Anna Kargol, Tomasz Pastuszka
52 Insignia: Marcel Bazydło Jankowski, Kosma Lenar
60 DDC: Joanna Skorupska, Aleksandra Jasionowska