Zdjęcie royalty free z Fotolia
- YouTube odwiedza miesięcznie ponad miliard unikalnych użytkowników
- Każdego miesiąca użytkownicy spędzają ponad 6 miliardów godzin na oglądaniu filmów w YouTube – to prawie godzina oglądania na każdego mieszkańca Ziemi
- Co minutę do YouTube trafia 100 godzin filmów
- YouTube jest dostępny w 61 krajach i 61 językach
- Liczba widzów w wieku od 18 do 34 lat oglądających YouTube w Stanach Zjednoczonych jest większa niż w przypadku jakiejkolwiek telewizji kablowej
- Liczba widzów, którzy każdego dnia subskrybują kanały w YouTube, wzrosła od zeszłego roku trzykrotnie, a liczba nowych subskrypcji dziennie – ponad czterokrotnie *
A jak storytelling buduje fundamenty marki You Tube?
Zobacz również
Storytelling
Storytelling You Tube’a, podobnie jak Google’a czy Facebooka, wymyka się tradycyjnej ocenie, której kryteria stworzone zostały do oceny statycznych marek starej ery i modeli ich komunikacji. Potrzeba istnienia fundamentów – storytellingu pozostaje niezmienna, ale ich ocena wymaga nowego spojrzenia.
Myślę, że You Tube, Google i Facebook, czyli cała „brandowa triada nowych czasów’’, oprócz tego, że kształtuje nasze potrzeby, to pozwala zaspokajać je w bardzo dużym stopniu nam samym.
Dawniej potrzeba kształtowana przez markę zaspokajana była przez nią samą lub jej lepszych czy gorszych konkurentów. My tylko kupowaliśmy.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Myślę, że storytelling You Tube, jak i pozostałych dwóch marek z „triady’’, jest historią każdego z nas, naszych znajomych, przyjaciół czy kogokolwiek, kogo chcemy „wygooglować”, „polajkować” czy subskrybować.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Produkt
You Tube, podobnie jak i pozostałe dwie marki z „triady’’, to nie tylko medium, sposób na zarabianie pieniędzy i miejsce spotkań. To przede wszystkim miejsce, gdzie możemy zobaczyć, że jesteśmy podobni do innych (kiedy chcemy być podobni) albo różni od innych (kiedy chcemy być różni).
Psychologia
Typ osobowości You Tube’a, podobnie jak i dwóch pozostałych brandów, wymyka się jakiejkolwiek próbie oceny, opartej na statycznych podziałach osobowości, od Hipokratesa, przez Junga, aż do Isabel Briggs Myers i Katherine Cook Briggs. Dzięki „brandowej triadzie”, w ciągu kilku godzin, przechodzimy od bycia flegmatykiem do stanu choleryka, w międzyczasie zahaczając o melancholię, a kończąc na sangwinicznej radości. Czy chcemy, mocniej, bardziej, lepiej, czy też lżej, łagodniej i gorzej, to możemy – umożliwia nam to „brandowa triada”.
Antropologia/Socjologia
Również interakcje You Tube’a z grupą wymykają się próbom statycznej klasyfikacji. Żadna z perspektyw, scjentystyczna, humanistyczna czy jakakolwiek inna, nie definiuje wyczerpująco typów interakcji, w jakie wchodzi z nami You Tube, Google czy Facebook. Wchodząc w jakąkolwiek interakcję, musimy to robić z poszanowaniem zasad i wzajemnym szacunkiem dla współużytkowników. Jest to najważniejsza zasada.
Dotarcie/Matryca komunikacji marki
W tym aspekcie najlepiej dostrzegalna jest nieadekwatność starych modeli komunikacji marki do obecnych standardów.
Czy You Tube jest antyczną Agorą i spotkaniem filozofów, czy może to Hyde Park Corner z charyzmatycznymi mówcami? A może gigantyczny cyrk, gdzie jedni skaczą na trampolinie, a inni tresują lwy?
Metaforycznie rzecz ujmując, kiedy lata temu szukaliśmy matrycy idei komunikacji marki (jakiejkolwiek), staraliśmy się ułożyć kostkę Rubika w jeden, najlepszy sposób. Teraz każda z możliwych 43 252 003 274 489 856 000 kombinacji jest dobra.
You Tube i „brandowa triada’’ sprawiły, że obecny marketing, to 43 252 003 274 489 856 000 możliwych rozwiązań, dlatego potrzebujemy storytellingu, który uporządkuje nasze myślenie. Ale o tym za tydzień.
* Statystyki YouTube