Trwają zgłoszenia do drugiej edycji YouTube Works Awards – konkursu organizowanego przez Google w partnerstwie z Kantarem, który wyłoni najefektywniejsze i najbardziej kreatywne kampanie na YouTube. Wziąć w nim udział mogą zarówno agencje, marketerzy, jak i organizacje pozarządowe, MŚP czy niezależni twórcy. Wystarczy do 31 sierpnia zgłosić swoją kampanię przy pomocy formularza na stronie.
Zgłoszone kampanie oceni w dwóch turach jury złożone z 27 ekspertek i ekspertów: uznanych osób z branży marketingowej, reklamowej, a także niezależnych twórców. W ubiegłym roku po statuetki sięgnęły m.in. kampanie: „Porozmawiajmy o PIE@#&%!$” ING Banku Śląskiego, “„Fanatyk. Historia Prawdziwa” Grupy OLX, „Stop Kobietobójstwu” Centrum Praw Kobiet oraz współpraca Pyszne.pl i Kanału Sportowego na Euro 2020. Jury przyznało Grand Prix kampanii „Random. Wieloplatformowa historia miłosna” marki Storytel.
Zobacz również
Jak dołączyć do grona zwycięzców YouTube Works i na co warto zwrócić uwagę przy zgłoszeniach? Poniżej najważniejsze szczegóły.
Y jak YouTube
Kampanie zgłoszone do konkursu musiały mieć emisję na platformie YouTube od lipca 2021 roku do czerwca 2022 roku. Co ważne, oceniane będą nie tylko kampanie, które wykorzystują YouTube jako narzędzie, ale także te, które efektywnie włączyły platformę w całościową komunikację lub wykorzystały różne jej możliwości i formaty.
– Na YouTube to właśnie siła kreacji decyduje o sukcesie kampanii i zaangażowaniu odbiorców. Dlatego do zgłoszenia zachęcamy także firmy, marki lub twórców, których kampanie nie miały dużego budżetu, ale dzięki doskonałemu pomysłowi, insightowi i umiejętnym wykorzystaniu platformy osiągnęły zadowalające wyniki – mówi Olga Kudryk, Product Marketing Manager w Google Polska. – Mamy nadzieję zobaczyć wśród zgłoszeń do drugiej edycji YouTube Works różne formaty dopasowane do grupy docelowej danej kampanii. W przypadku pierwszej edycji wśród zwycięskich wideo mogliśmy obserwować stand-up, teledysk czy spot nawiązujący do horroru.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
K jak kategorie
Nagrody w tym roku zostaną przyznane w siedmiu kategoriach:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
-
Multiscreen Excellence dla kampanii z innowacyjnymi startegiami mediowymi, wykorzystującymi YouTube;
-
Compelling Storytelling, w której ocenione będą kampanie wykorzystujące formaty różnej długości i serie reklam do tworzenia angażujących historii;
-
Art & Culture dla kampanii, które korzystają z dorobku różnych dziedzin kultury.
-
Ingenious Insight dla kampanii opartych na ciekawych obserwacjach;
-
Action Driver, czyli kategorii dedykowanej kampaniom, które zachęcają do podjęcia konkretnego działania;
-
The Underdog dla kampanii, które pomimo niewielkich budżetów osiągnęły spektakularne wyniki;
-
Force for Good dla kampanii zakrojonych na szczytne cele.
Tegoroczna edycja została rozbudowana o nowe kategorie dedykowane organizacjom pozarządowym oraz małym i średnim firmom. W ramach kategorii Art & Culture wyróżnione zostaną zaś kampanie, które wykorzystują różne formy sztuki lub promują kulturę. Co ważne, jedna kampania może zostać zgłoszona do kilku kategorii.
Dodatkowo przyznane zostanie Grand Prix konkursu dla najlepszej spośród wszystkich kampanii, która nie tylko odzwierciedla, ale też sama wytycza nowe trendy w komunikacji ze strategicznym wykorzystaniem YouTube.
Z jak zgłoszenie
Do konkursu kampanię może zgłosić każdy: zarówno agencje marketingowe, kreatywne, mediowe, jak i duże firmy, marki, marketerzy, a także organizacje pozarządowe, małe i średnie przedsiębiorstwa oraz niezależni twórcy. Zgłoszenia są całkowicie bezpłatne.
– Zgłaszając kampanię należy pamiętać o jasnym sformułowaniu celów i wyrażeniu ich w sposób mierzalny. Zamieszczając informacje o budżecie i przebiegu kampanii, ważne jest, aby dotyczyły one YouTube – opis związany z wykorzystaniem platformy, działaniami i wydatkami na YouTube będzie kluczowy w ocenie. Należy też pamiętać, że każda z kategorii ma swoją specyfikę. Kampanię zgłosić można w wielu z nich, ale kluczowe jest odpowiednie i dopasowane uzasadnienie zgłoszenia kampanii w danej kategorii – tłumaczy Małgorzata Ambrożewicz, Senior Digital Executive z Kantar. – Tak jak w przypadku innych konkursów branżowych, miary sukcesu kampanii odegrają wiodącą rolę w ocenie zgłoszenia. Oczywiście ich waga będzie zależała od kategorii, do której zgłoszono kampanię, np. dla kategorii Action Driver ROI to kluczowy wskaźnik, ale w przypadku Art&Culture już w mniejszym stopniu. Oczywiście przy tym kampania musi być efektywna, aby wygrać którąkolwiek z kategorii. Jasno sformułowane cele kampanii i przypisane do nich KPIs powinny być standardem.
Kampanie do YouTube Works można zgłaszać od 15 lipca do 31 sierpnia 2022 roku, wypełniając formularz na stronie konkursu: https://yt.be/workspl
Udział w konkursie jest bezpłatny.