YouTube Works Awards 2022 przyznane: Grand Prix dla kampanii „Jestem kobietą” marki YES

Poznaliśmy zwycięzców tegorocznej edycji YouTube Works Awards. Grand Prix zdobyła kampania „Jestem kobietą” marki YES, która została wyróżniona także w dwóch innych kategoriach. Jury nagrodziło także kampanie Jeronimo Martins Polska, Storytela, Mastercard i Grupy Maspex.
O autorze
1 min czytania 2022-11-24

YouTube Works Awards to konkurs, organizowany przez Google w partnerstwie z Kantarem, który wyłania najbardziej kreatywne i efektywne kampanie na YouTube. W tym roku można było zgłaszać projekty wyświetlane na platformie od lipca 2021 do czerwca 2022 roku.

Do tegorocznej polskiej edycji konkursu zgłoszonych zostało 119 kampanii, a jury, złożone z 27 ekspertów i ekspertek branży marketingowej, nagrodziło najbardziej kreatywne i efektywne w 7 kategoriach.

Oto pełna lista laureatów:

Multiscreen Excellence

Gang Swojaków Biedronki – kampania Jeronimo Martins Polska SA
Agencje/ podmioty współpracujące: GroupM, Wavemaker

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Compelling Storytelling

Robin Hood – kampania Storytel
Agencje/ podmioty współpracujące: Don’t Panic Production

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Art & Culture

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Mastercard Music – kampania Mastercard
Agencje/ podmioty współpracujące: McCANN Poland

Ingenious Insight

Jestem kobietą – kampania YES
Agencje/ podmioty współpracujące: 180heartbeats + JUNG v MATT

Action Driver

Poszukiwacze zaginionych płatków – kampania Grupy Maspex Sp. z o.o.
Agencje/ podmioty współpracujące: Dziadek do orzechów

The Underdog

W tej kategorii jury zdecydowało nie wyłonić zwycięzcy.

Force for Good

Jestem kobietą – kampania YES
Agencje/ podmioty współpracujące: 180heartbeats + JUNG v MATT

Grand Prix YouTube Works Awards 2022 zdobyła kampania „Jestem kobietą” marki YES. Zdaniem jury to właśnie ta kampania nie tylko najbardziej kreatywnie i efektywnie wykorzystała YouTube, aby zrealizować cele biznesowe, ale także wskazała nowe ścieżki i trendy w komunikacji.

Druga polska edycja YouTube Works Awards to pięć wyróżniających się kampanii wybranych przez jury ze 119 zgłoszeń, które dotyczyły różnych dziedzin, np. finansów i inwestycji, handlu detalicznego, e-commerce, technologii i innowacji. Cieszy nas, że co trzecie zgłoszenie, także dzięki nowym kategoriom, pochodziło od małych i średnich firm. W kwestii wykorzystanych narzędzi szczególnie popularne były formaty TrueView In-Stream oraz bumpery reklamowe. Mamy nadzieję na jeszcze więcej efektywnych i kreatywnych kampanii w następnym roku. Tym samym chcemy, aby konkurs i nagrodzone kampanie były inspiracją dla marek i twórców, w jaki sposób można wykorzystać YouTube w swoich działaniach, aby zainteresować i zaangażować odbiorców oraz osiągnąć założone cele biznesowe – podsumowuje Iwona Piwek, head of sales, YouTube.

YouTube Works Awards, organizowane przez Google w globalnym partnerstwie z firmą Kantar, odbyły się po raz pierwszy w Wielkiej Brytanii w 2017 roku. Dziś konkurs odbywa się w ponad 20 państwach na całym świecie, m.in. w USA, Brazylii i Japonii. Od 2021 roku do grona zwycięzców dołączają także najlepsze kreacje z Polski.