YouTube Works Awards: jurorzy zachęcają do zgłoszeń w serii filmów kreatywnych

O autorze
2 min czytania 2021-08-02

Ruszyły zgłoszenia do pierwszej polskiej edycji konkursu YouTube Works Awards. Która kampania na YouTube okazała się najbardziej efektywna i który pomysł kreatywny doceni jury? Zależy to od zgłoszonych projektów, które od 15 lipca do 15 września mogą wpływać od wszystkich agencji marketingowych, mediowych, kreatywnych, a także marketerów i niezależnych twórców. Do wzięcia udziału w YouTube Works Awards zapraszają jurorzy w kreatywnych  filmach.

 

YouTube Works Awards to konkurs organizowany przez Google w partnerstwie z Kantarem, który wyłoni najefektywniejsze i najbardziej kreatywne polskie kampanie na platformie YouTube wyświetlane od 1 stycznia 2020 do 30 czerwca 2021. Konkurs odbywa się w tym roku w Polsce po raz pierwszy, a zgłoszenia są całkowicie bezpłatne. 

Nagrody zostaną przyznane w październiku, w 5 kategoriach: Multiscreen Excellence, Ingenious Insight, Action Driver, Creative Effectiveness oraz Small Budget, Big Results. Jury wskaże także zwycięzcę Grand Prix konkursu, czyli kampanię, która w najbardziej kreatywny, przemyślany, spójny i efektywny sposób wykorzystała YouTube do zrealizowania celów biznesowych.

– Wśród zgłoszonych kampanii będziemy szukać takich, które z jednej strony wyróżniają się doskonałym pomysłem kreatywnym lub są oparte na solidnych danych i insightach, a z drugiej strony wykorzystały YouTube, aby zrealizować założone cele biznesowe. YouTube to platforma, która daje ogromne możliwości dotarcia do widzów, dlatego, w zależności od kategorii, ocenimy także to, jak ten potencjał został wykorzystany. Ostatnie miesiące sprawiły, że wielu marketerów nie tylko zredefiniowało swoją strategię komunikacji, ale także zmieniło proporcje w swoim media mixie, w szerszym zakresie wykorzystując takie kanały digitalowe jak YouTube. Jesteśmy bardzo ciekawi zgłoszonych projektów i liczymy na emocjonujące obrady – mówi Dorota Cudna-Sławińska,  chief commercial officer Kantar.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Pełen skład jury znajduje się na stronie konkursu.

Kreatywne zaproszenie do zgłoszenia

Zgłoszenia do YouTube Works Awards ruszyły 15 lipca na stronie konkursu, zaś teraz jurorzy oraz przedstawiciele YouTube w serii filmów kreatywnych zapraszają do udziału agencje, domy mediowe, działy marketingu oraz niezależnych twórców.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Stylistyka filmów nawiązuje do charakteru YouTube jako platformy reklamowej, w której bardziej liczy się pomysł niż wysokość reklamowego budżetu. W spotach wystąpili przedstawiciele YouTube: Iwona Piwek (Video Sales Head), Rafał Kudriawcew (Industry Head) oraz Piotr Paluchowski (Agency Lead), a także trójka jurorów: Karolina Kałużna (Co-founder & Creative Director Przestrzeń), Daniel Duniak (Marketing Director AZA Group) i Adam Oskaldowicz (Partner & CEO Performance Media).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Zależało nam na tym, aby w spotach promujących YouTube Works pokazać również „kuchnię” tworzenia kreatywnych i efektywnych kampanii na YouTube. Dlatego w filmie „Pottery Iwona Piwek podczas zajęć z garncarstwa mówi wprost, że kreatywność na YouTube przynosi efekty, w spocie „Golf” Rafał Kudriawcew po doskonałym uderzeniu golfowym wskazuje na potencjał platformy, który pozwala na precyzyjnie targetowanie reklam, a w „Drifcie” Piotr Paluchowski podczas spektakularnych popisów umiejętności siedzącej za kierownicą rajdowczyni Gosi Prus przypomina zgodnie z wynikami badań, że pierwsze 5 sekund reklam na YouTube jest kluczowe dla uwagi odbiorcy i co za tym idzie, efektów kampanii. W każdym spocie obok pracowników YouTube wystąpili Jurorzy tegorocznej edycji – mówi Olga Kudryk, product marketing manager z Google Polska.

Za pomysł i przygotowanie kampanii oraz spotów odpowiada agencja 180heartbeats + JUNG v MATT, a za zakup mediów oraz kontakt z mediami agencja komunikacji Monday. Filmy będą promowane online, na portalach i w mediach społecznościowych.

Kampanie w  konkursie YouTube Works Awards można zgłaszać od 15 lipca do 15 września 2021 roku, wypełniając formularz na stronie konkursu: https://yt.be/worksplUdział w konkursie jest bezpłatny.