Podczas wydarzenia YouTube Brandcast serwis poinformował o szeregu zmian, jakie pojawią się na platformie. Ma to być m.in. możliwość wyświetlania reklam, podczas gdy widz zatrzyma film na telewizorze.
Kolejną nowością, która może okazać się dość kontrowersyjna wśród użytkowników, jest wprowadzenie 30-sekundowych niemożliwych do pominęcia reklam w aplikacji YouTube na telewizorze. Wówczas zamiast kilku krótszych formatów, widzowie zobaczyliby jeden dłuższy.
Zobacz również
– Wiemy, że wyświetlanie dłuższej kreacji na dużym ekranie jest zgodne z Twoimi celami i pozwala na bogatsze opowiadanie historii. YouTube Select generuje obecnie ponad 70% wyświetleń na ekranie telewizora, więc ułatwiamy Ci korzystanie z istniejących zasobów przed najczęściej przesyłanymi strumieniowo treściami. Ten format bezproblemowo wpisuje się w to, czego widzowie już oczekują i czego doświadczają na dużym ekranie. Zamiast oglądać kolejno dwie reklamy: 15-sekundowe, zobaczą jedną reklamę: 30-sekundową – zwrócono się do reklamodawców podczas YouTube Brandcast.
Reklamy mają być dostępne w YouTube Select, czyli będą kierowane do 5 proc. najczęściej oglądanych treści w serwisie. Jednak 70 proc. wyświetleń Select to właśnie te, które są generowane na telewizorach, dlatego YouTube daje markom możliwość wykorzystania tego potencjału.
Kontrowersje dotyczące reklam na YouTubie
Wprowadzenie 30-sekundowych niemożliwych do pominięcia reklam to kolejna zmiana na YouTubie, która może spowodować niezadowolenie wśród użytkowników.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Zaledwie tydzień temu, serwis ogłosił, że uniemożliwi wyświetlanie filmów użytkownikom, którzy korzystają z blokerów reklam, zachęcając tym samym do skorzystania z usługi YouTube Premium i podkreślając, że reklamy to element, który sprawia, że z portalu można korzystać za darmo na całym świecie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS YouTube nadal monetyzuje treści szerzące dezinformacje związane z nauką o klimacie
W 2021 r. YouTube poinformował, że zakaże umieszczania reklam w filmach, które rozpowszechniają dezinformację lub szerzą sprzeczne dane na temat klimatu. Zmiany nadal nie zostały wprowadzone.