Zgodnie z raportem opublikowanym przez Climate Action Against Disinformation (CAAD) i Center for Counteracting Digital Hate, w filmach publikowanych w serwisie YouTube nadal mamy do czynienia z monetyzacją treści, które zaprzeczają prawidłowej nauce związanej z klimatem. Co więcej, te filmy zgarniają miliony wyświetleń.
W raporcie wykazano, że jedynie w kwietniu br., 200 wybranych przez badaczy filmów szerzących dezinformację klimatyczną lub jawną negację klimatu, wygenerowało 78,3 mln wyświetleń. Każdy z nich zawierał reklamy. Treści te są niezgodne z polityką YouTube, która mówi, że reklamy nie mogą być umieszczane w filmach „sprzecznych z autorytatywnym konsensusem naukowym w sprawie istnienia i przyczyn zmian klimatycznych”.
Zobacz również
Marki, których reklamy pojawiły się w filmach szerzących dezinformację to m.in. Tommy Hilfiger, Nike, Hyundai czy Emirates.
Google jest zielony… w walce z dezinformacją
Google nie po raz pierwszy zawodzi w walce z szerzeniem dezinformacji klimatycznej na swoich platformach. Center for Countering Digital Hate podaje, że ponad połowa (63%) artykułów związanych z tym tematem nadal zawiera reklamy.
– Pomimo zielonej sławy Google, jego reklamy nadal napędzają przemysł zaprzeczający klimatowi (…) wyświetla reklamy, które sprawiają, że treści zaprzeczające klimatowi są opłacalne, firma się sprzedaje – powiedział Callum Hood, szef badań w organizacji Center for Countering Digital Hate.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Google w odpowiedzi na oskarżenia, podał w oświadczeniu dla The Verge informację: „nasze egzekwowanie nie zawsze jest doskonałe i stale pracujemy nad ulepszeniem naszych systemów, aby lepiej wykrywać i usuwać treści naruszające zasady”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS TikTok intensyfikuje działania na rzecz zwalczania dezinformacji w Europie
TikTok przygotował swój pierwszy raport bazowy dotyczący wdrażania ulepszonego Kodeksu postępowania w zakresie dezinformacji (Code of Practice on Disinformation – COPD). Dostarcza on ponad 2,5 tys. danych punktowych na temat egzekwowania polityki TikToka w 30 krajach Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
PS 2 „Kochaj, nie rżnij” i „Chcemy mieć mokro”. Z tymi hasłami Koalicja Wrocławska Ochrona Klimatu staje w obronie przyrody Dolnego Śląska
Celem kampanii „Dziki Wrocław – dzika przyjemność” było zwrócenie uwagi na cenne przyrodniczo obszary stolicy Dolnego Śląska. Twórcy projekty postawili na działania outdoorowe – konkretnie na billboardy z kontrowersyjnymi hasłami, które nie wszystkim się spodobały.