Minecraft to jedna z najpopularniejszych gier komputerowych na świecie, która umożliwia odwzorowanie rzeczywistości, w tym prawdziwych budowli. Fakt ten postanowiono wykorzystać w ramach promocji programu Polski Atom realizowanego przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska. W wirtualnym świecie stworzono działającą elektrownię jądrową, a do akcji zaangażowano popularnych twórców gamingowych związanych z tym tytułem oraz eksperta od energetyki.
– Minecraft zdobył ogromną popularność m.in. dzięki temu, że uwalnia potencjał nielimitowanej, kreatywnej zabawy. Możliwość tworzenia obiektów czy całych stref sprawia, że jest to świetny wybór w przypadku kampanii marketingowych i komunikacyjnych: immersyjne doświadczenie zdecydowanie deklasuje pasywny komunikat. Dodatkowo Minecraft uczy myślenia przestrzennego, współpracy, rozwija umiejętności logicznego myślenia czy nawet programowania – mówi Karolina Sławecka, Head of Strategy & Sales w agencji Gameset (Grupa Lifetube).
Zobacz również
W ramach kampanii Karol „Dealereq” Kutermankiewicz i Mikołaj „Żelazny” Cieślak opublikowali cztery filmy na platformie YouTube. Dzięki temu widzowie mogli dowiedzieć się między innymi, jak długo buduje się elektrownię jądrową w prawdziwym świecie, jak działają reaktory jądrowe i jak pozyskuje się energię z atomu. Zagadnienia techniczne w prosty i przystępny sposób wyjaśnił im Jakub Wiech, analityk i ekspert od energetyki, będący redaktorem naczelnym portalu Energetyka24. Wiedza ta pomogła im stworzyć i uruchomić elektrownię jądrową w Minecrafcie.
– Byłem pod wielkim wrażeniem elektrowni jądrowej, którą Dealereq i Żelazny zbudowali w Minecrafcie. Przede wszystkim, w oczy rzucała się szczegółowość całej konstrukcji. Jednostka imponowała też rozmachem i kreatywnym wykorzystaniem elementów dostępnych w grze. Wszystko to pozwalało odtworzyć pracę prawdziwej elektrowni jądrowej. Widownia YouTuberów mogła dzięki temu szybko i łatwo zrozumieć, na czym polega działanie takiej jednostki – mówi Jakub Wiech, redaktor naczelny portalu Energetyka24.com (Grupa Defence24).
Wspomniane działania na platformie YouTube są skierowane do młodych odbiorców i mają charakter edukacyjny. Celem aktywacji jest pokazanie tej grupie, że energia pozyskiwana z atomu jest bezpieczna i potrzebna. W ramach kampanii nagrany został również specjalny odcinek podcastu, w którym Jakub Wiech porozmawiał ze wspomnianymi twórcami gamingowymi.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– Zabawa jest jedną z najbardziej skutecznych form nauki. Celem tego projektu było dotrzeć z edukacyjnym przekazem do młodego pokolenia w przyjemny i ciekawy sposób. Dziś czytając komentarza i opinie pod opublikowanymi filmami Dealereqa i Żelaznego możemy śmiało stwierdzić, że cel został osiągnięty. To bardzo udana kampania – mówi Paweł Kupisz, Head of Sales and Business Development w Grupie Defence24.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za pomysł i realizację kampanii odpowiadają agencja gaming marketingu Gameset będąca częścią Grupy Lifetube oraz Grupa Defence24. Pierwszy z podmiotów jest również odpowiedzialny za działania z influencerami, natomiast drugi za koordynację współpracy z Ministerstwem Klimatu i Środowiska.