Jedynie 25% Polaków ma zaufanie do pracowników biur podróży. W porównaniu do 2012 roku zaufanie do przedstawicieli tej profesji spadło w naszym kraju aż o 7% i jest najniższe wśród państw, które wzięły udział w 13. edycji badania European Trusted Brands. Średnio w Europie agentom biur podróży ufa 36% ankietowanych. Najmniejsze zaufanie – poza Polakami − wykazują Rosjanie (26%), Francuzi (27%) oraz Czesi (29%). Największy kredyt zaufania agenci biur podróży otrzymali w Finlandii (64%) oraz Szwajcarii (56%).
„Liczne upadki biur podróży w ostatnich latach nie zniechęciły Polaków do zagranicznych wyjazdów, zmieniły natomiast kryteria, jakimi kierują się, wybierając organizatora swoich wakacji. Klientów w coraz większym stopniu przyciągają biura z tradycją i renomą, nawet jeśli ceny w nich byłyby wyższe niż w setkach innych, mniej znanych i z krótszym stażem na rynku usług turystycznych. Pewność standardu i bezpieczeństwo powrotu zaczynają odgrywać istotniejszą rolę niż cena.” – komentuje wyniki prof. Janusz Czapiński, psycholog społeczny.
Zobacz również
Złote Godło European Trusted Brands 2013 w kategorii Biuro podróży zdobyła Itaka, najbardziej godna zaufania marka w opinii 25% ankietowanych. Rzadziej respondenci wskazywali markę TUI (8%) oraz markę Neckermann (7%). Marka Itaka została doceniona za jakość, stosunek wartości do ceny oraz silny wizerunek, dzięki czemu została również zwycięzcą Kryształowego Godła w tegorocznej edycji badania.