Najczęściej za dostęp do treści podajemy swój email, rzadziej zaś za niego płacimy, czy udostępniamy informacje na ten temat w mediach społecznościowych – wynika z badania przeprowadzonego przez IRCenter oraz LeadR. Co ciekawe, udostępnienie informacji w mediach społecznościowych w zamian za dostęp do treści uzyskało podobny odsetek wskazań jak uiszczenie opłaty (21% vs. 20%).
Zobacz również
Jak pokazują wyniki badania powszechny content coraz częściej jest dla internautów niewystarczający i poszukują oni ekskluzywnych treści – aż 73% internautów jest w stanie zrewanżować się za tego typu treści. Nie mają oni też większego problemu z udostępnianiem swojego adresu email w celu uzyskania dostępu do treści premium w internecie. Ta zależność, to świetna informacja dla klientów korzystających z usług firm e-mail marketingowych.
„Możliwość otrzymania w sieci atrakcyjnej treści, do której nie wszyscy mają dostęp, to kusząca perspektywa. Być pierwszym w czasach, w których większość informacji jest na wyciągnięcie ręki, wiedzieć więcej od innych – to wystarczające powody do płacenia za content” – tłumaczy Paweł Lesiak, Head of Email Marketing w LeadR. – „Oszczędność każe nam dążyć do zdobycia dóbr jak najniższym kosztem. Adres e-mail nie jest wygórowaną ceną za dostęp do wartościowej treści, dlatego internauci chętnie się nim dzielą. To świetna informacja i zarazem wskazówka dla klientów korzystających z usług firm takich jak LeadR, zajmujących się e-mail marketingiem, lead generation i monetyzacją baz danych. Treści powinny być odpowiednio stargetowane, a co za tym idzie, dostępne dla wybranych. Dlatego też wkraczamy z naszą ofertą w obszar marketingu w czasie rzeczywistym. Dzięki temu content będzie dostarczany do odpowiedniego odbiorcy w adekwatnej sytuacji i czasie.”
Za jaki typ treści najchętniej się odwdzięczamy?
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Internauci najchętniej rewanżują się za tekst i materiały video, a najrzadziej za materiały typu audio. Miejsce interakcji z płatnym contentem* to przede wszystkim laptop oraz komputer stacjonarny. Urządzenia mobilne (smartphone, tablet) są znacznie mniej popularne. Wskazuje to na duże znaczenie dostosowania contentu do urządzenia, na którym dochodzi do interakcji z użytkownikiem. Content powinien być czytelny i łatwo dostępny.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Skąd czerpiemy content premium oraz jaka tematyka nas interesuje?
Treści od marek, a także artykuły (zarówno z serwisów tematycznych jak i portali informacyjnych) cieszą się największą popularnością wśród internautów, którzy zdecydowali się „zrewanżować” za content.
Pod względem tematyki contentu, całkiem chętnie dajemy coś „od siebie” za materiały edukacyjne – ta kategoria wyróżniła się na tle pozostałych, których popularność ukształtowała się na podobnym poziomie. Niski poziom wyników contentu kulinarnego (24%) nie zaskakuje z uwagi na dużą popularność darmowego contentu o tej tematyce (blogosfera, strony marek i sklepów spożywczych z przepisami). Podobnie jest w przypadku treści o tematyce DIY (blogosfera, portale internetowe, YouTube).
Co wyróżnia treści, za które się „odwdzięczamy”?
Przede wszystkim ich elitarność (treść tylko dla subskrybentów), specjalizacja (treści pochodzące od specjalistów tematu lub autorytetów), a także atrakcyjna forma przekazu – internauci najczęściej przyznawali, że treści, za które zdarzyło się im udostępnić swój adres email, posiadały właśnie te cechy. W przypadku chęci podzielenia się informacją ze znajomymi (udostępnienie contentu), kluczową rolę odgrywa specjalizacja treści oraz atrakcyjna forma. Jeżeli chcemy, żeby internauci dzielili się naszą treścią z innymi, powinniśmy zadbać o te aspekty przekazu. Z kolei cechy takie jak treści pochodzące od popularnych autorów oraz interaktywność przekazu, rzadko kiedy są elementami, które wyróżniają content na tyle, by internauci chcieli się za niego „odwdzięczać”.
Pełny raport z badania dostępny jest na stronie.
*Rozumianym szeroko (tj. dokonanie płatności, udostępnienie treści w mediach społecznościowych, pozostawienie adresu email)