Seria dostępna będzie w sklepach IKEA od listopada br. Wśród najlepszych prac znajduje się maskotka narysowana przez Natalię z Polski. Oprócz dzieła młodej projektantki z Warszawy, jury nagrodziło także propozycje dzieci pochodzących z Chin, Korei Południowej, Islandii i Szwecji. Ich rysunki to doskonałe odzwierciedlenie nieograniczonej dziecięcej wyobraźni. W serii SAGOSKATT 2018 pojawią się różowy jednorożec żyjący w chmurach, tęczowy rekin podróżujący przez morza i oceany, figlarny niebieski potwór o imieniu… Potwór, wielbiciel tropikalnych owoców jeżodinozaur oraz nakrapiana foczka, ukrywająca w kieszeni małą rybkę – ostatnia zabawka została zaprojektowana przez Natalię.
Zobacz również
– Odpowiedź na konkurs była oszałamiająca – napłynęło ponad 87 tysięcy małych dzieł sztuki. Wybór tych pięciu zwycięskich to była niesamowita frajda, ale i niezwykle trudne zadanie – wszystkie prace były wyjątkowe – mówi Bodil Fritjofsson, specjalistka ds. rozwoju produktu w IKEA dla Dzieci.
W tym roku IKEA ponownie zaprasza dzieci do udziału w konkursie na projekt wymarzonego pluszaka. Zgłoszenia przyjmowane będą do 25 listopada br. Więcej informacji oraz regulamin akcji znajduje się na stronie zabawymoc.pl.
Kolekcja pluszowych maskotek jest nieodłącznym elementem międzynarodowej kampanii społecznej IKEA „Zabawa to poważna sprawa”.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
To ogromne wyróżnienie, a także wielka radość, że realizujemy marzenia dzieci – „ożywiając” ich rysunki i zmieniając je w pluszowe zabawki. Jesteśmy także niezwykle dumni z tego, że dzieci tak chętnie angażują się w działania na rzecz swoich rówieśników, o czym świadczy liczba zgłoszonych prac. Bo SAGOSKATT to nie tylko seria zabawnych i uroczych pluszaków, ale też symbol zaangażowania społecznego oraz ekologicznego od najmłodszych lat. Całkowity dochód z jej sprzedaży przekazujemy działającym lokalnie grantobiorcom – podkreśla Katarzyna Dulko-Gaszyna, Dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w IKEA Retail w Polsce.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Konkurs grantowy IKEA skierowany jest do organizacji pozarządowych oraz innych podmiotów wspierających swoimi działaniami dzieci oraz młodzież. W tegorocznej edycji kluczowe jest zaangażowanie organizacji w edukację ekologiczną, skupioną w szczególności na temacie zmiany klimatu. Uzupełnieniem kampanii są lokalne inicjatywy prowadzone bezpośrednio przez sklepy IKEA w Polsce. Kontynuowana jest wieloletnia akcja polegająca na zbieraniu pluszaków i zabawek IKEA przy wyjściu ze sklepu na rzecz lokalnej organizacji zajmującej się niesieniem pomocy najmłodszym. Kampania „Zabawa to poważna sprawa” potrwa w sklepach IKEA w okresie od 4 listopada br. do 5 stycznia 2019 r.