Z końcem 2021 roku w wybranych sklepach sieci Żabka ruszyły testy usługi „Zamów i odbierz”, dzięki której klienci mogą uratować pełnowartościowe produkty spożywcze przed zmarnowaniem. Po niespełna rocznym pilotażu przeprowadzonym w Poznaniu, sieć postanowiła udostępnić rozwiązanie w innych miejscowościach. Odtąd franczyzobiorcy Żabki z całego kraju mogą ubiegać się o przystąpienie do programu.
Zobacz również
W aplikacji Żappka właśnie pojawiła się nowa zakładka „Dobra Paczka”, która umożliwia odbiór „niespodzianki” z 2 lub 3 produktami w cenie -50% od ceny podstawowej. W paczce znajdziemy produkty z kategorii kanapki, sałatki czy dania gotowe.
Jak zamówić Dobrą Paczkę? W aplikacji mobilnej Żabki należy zaznaczyć najbliższy sklep, w którym można odebrać produkty. Następnie klient może wybrać spośród trzech wariantów Dobrych Paczek: Vege – z produktami wegetariańskimi, Vegan – zawierającą żywność wegańską oraz Mix, w której znajdziemy wszystkie rodzaje produktów.
Co istotne, klient od razu widzi, jaka jest cena danej paczki. Do zamówienia można także dobrać produkty ze standardowej oferty Żabki w cenie regularnej. Na koniec wystarczy wybrać godzinę odbioru i udać się do wybranego sklepu, gdzie można zapłacić i odebrać paczkę.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Usługa, która działa podobnie jak popularne aplikacje Too Good To Go czy Foodsi, powstała w odpowiedzi na rosnący trend walki z marnowaniem jedzenia.
Polska znajduje się w niechlubnej czołówce – do marnowania żywności przyznaje się aż 42 proc. społeczeństwa. Ponad 1/3 tej grupy deklaruje, że wyrzuca produkty spożywcze nawet kilka razy w miesiącu. A przecież marnowanie żywności to także marnowanie cennych zasobów m.in. wody i energii – wylicza Żabka.
Sieć podkreśla, że korzyści z nowego rozwiązania płyną nie tylko dla konsumentów, ale także dla franczyzobiorców, którzy ograniczą straty finansowe czy koszty utylizacji produktów, które straciły termin ważności.
PS
W kampanii „Często Dobre Dłużej” Too Good To Go zachęca, aby zaufać swoim zmysłom. Jak uratować jedzenie przed zmarnowaniem? Wystarczy stosować zasadę: Popatrz, powąchaj, posmakuj.