Żabka będzie ratować jedzenie przed zmarnowaniem. Sieć rozwija „Dobrą Paczkę”

Żabka będzie ratować jedzenie przed zmarnowaniem. Sieć rozwija „Dobrą Paczkę”
Po zakończonych testach Dobrej Paczki, Żabka postanowiła wdrożyć tę usługę na szeroką skalę. Klienci mogą zamawiać w aplikacji produkty z krótkim terminem przydatności do spożycia, a następnie odebrać je w wybranym sklepie z 50-procentową zniżką.
O autorze
1 min czytania 2022-11-16

Z końcem 2021 roku w wybranych sklepach sieci Żabka ruszyły testy usługi „Zamów i odbierz”, dzięki której klienci mogą uratować pełnowartościowe produkty spożywcze przed zmarnowaniem. Po niespełna rocznym pilotażu przeprowadzonym w Poznaniu, sieć postanowiła udostępnić rozwiązanie w innych miejscowościach. Odtąd franczyzobiorcy Żabki z całego kraju mogą ubiegać się o przystąpienie do programu.

W aplikacji Żappka właśnie pojawiła się nowa zakładka „Dobra Paczka”, która umożliwia odbiór „niespodzianki” z 2 lub 3 produktami w cenie -50% od ceny podstawowej. W paczce znajdziemy produkty z kategorii kanapki, sałatki czy dania gotowe.

Jak zamówić Dobrą Paczkę? W aplikacji mobilnej Żabki należy zaznaczyć najbliższy sklep, w którym można odebrać produkty. Następnie klient może wybrać spośród trzech wariantów Dobrych Paczek: Vege – z produktami wegetariańskimi, Vegan – zawierającą żywność wegańską oraz Mix, w której znajdziemy wszystkie rodzaje produktów.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Co istotne, klient od razu widzi, jaka jest cena danej paczki. Do zamówienia można także dobrać produkty ze standardowej oferty Żabki w cenie regularnej. Na koniec wystarczy wybrać godzinę odbioru i udać się do wybranego sklepu, gdzie można zapłacić i odebrać paczkę.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Usługa, która działa podobnie jak popularne aplikacje Too Good To Go czy Foodsi, powstała w odpowiedzi na rosnący trend walki z marnowaniem jedzenia.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
Polska znajduje się w niechlubnej czołówce – do marnowania żywności przyznaje się aż 42 proc. społeczeństwa. Ponad 1/3 tej grupy deklaruje, że wyrzuca produkty spożywcze nawet kilka razy w miesiącu. A przecież marnowanie żywności to także marnowanie cennych zasobów m.in. wody i energii – wylicza Żabka.

Sieć podkreśla, że korzyści z nowego rozwiązania płyną nie tylko dla konsumentów, ale także dla franczyzobiorców, którzy ograniczą straty finansowe czy koszty utylizacji produktów, które straciły termin ważności.

PS
W kampanii „Często Dobre Dłużej” Too Good To Go zachęca, aby zaufać swoim zmysłom. Jak uratować jedzenie przed zmarnowaniem? Wystarczy stosować zasadę: Popatrz, powąchaj, posmakuj.